اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، تاثیر مثبتی بر بورس اوراق بهادار می‌گذارد. به گزارش سنا، یک کارگزار بورس اوراق بهادار با بیان مطلب بالا گفت: هدفمندی یارانه‌ها پیش از این تاثیر خود را بر بازار سرمایه گذاشته و چند مبحث جزئی از آن باقی مانده که بحث قیمت بنزین و گازوئیل است. مجید عشقی ادامه داد: چنانچه این موارد نیز مشخص و اعمال شود، دیگر ابهامی در این حوزه باقی نمی‌ماند. به علاوه این موارد، تاثیر آنچنانی روی بورس ندارد، بلکه برعکس معتقدم تاثیر مثبتی بر بازار هم می‌گذارد. وی در توضیح صحبت‌های خود ابراز داشت: متناسب با بحث تورم، روند نرخ دلار را افزایشی می‌بینم و بر همین اساس، انتظار می‌رود شرکت‌ها که امسال بودجه‌های محافظه کارانه‌ای به بازار منعکس کرده‌اند، بتوانند از محل افزایش نرخ دلار سودآوری‌شان را افزایش دهند.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: در مجموع اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تاثیر منفی بر بازار ندارد، بلکه تاثیر مثبتی هم دارد. به‌طور قطع دولت طی ماه‌های آینده سیاست‌های انقباضی خود را ادامه می‌دهد تا جلوی تورم را بگیرد. البته به مرور این سیاست‌ها کاهش می‌یابد و دست شرکت‌ها بازتر می‌شود.
وی در خصوص شرایط این روزهای بازار سهام تصریح کرد: بازار سهام افت و خیزهایی را در ماه‌های اخیر تجربه کرده است که با توجه به سیاست‌های دولت و واقعیت‌های اقتصاد، انتظار می‌رود روند تعادلی خود را دوباره از سر بگیرد. عشقی با تاکید بر اینکه انتظار نمی‌رود بازار سهام به صورت جهشی صعود کند، خاطرنشان کرد: اما با تصمیم‌گیری‌های اخیر که در مجلس و دولت در خصوص بازار سرمایه انجام شده است، بعید به نظر می‌رسد تا به رکودی که در دو سه ماه گذشته وجود داشته برگردد. به علاوه قیمت سهام نسبتا منطقی شده و قیمت‌ها برای خرید جذاب است و کم‌کم حرکت نقدینگی به سمت بورس افزایش می‌یابد.