فاطمه حاج‌علی: تازه‌ترین گزارش عملکرد شرکت‌های سیمانی، تایدواتر خاورمیانه، تکنوتار، آذرآب و گل‌گهر منتشر شد . شرکت‌های سیمانی شفاف‌سازی کردند

به دنبال افزایش ۲۰ درصدی نرخ سیمان، اغلب شرکت‌های این صنعت با لحاظ کردن تاثیرات این تغییر در پیش‌بینی سود هر سهم خود اقدام به شفاف‌سازی کردند.

بر این اساس، سیمان خاش در مورد تاثیر افزایش نرخ سیمان اعلام کرد که تغییر بااهمیتی در پیش‌بینی سال ۹۳ این شرکت وجود ندارد.

«سخاش» تاثیر افزایش نرخ سیمان را با اختلاف بسیار ناچیز معادل نرخ‌های جدید ابلاغی در صورت‌های مالی خود پیش‌بینی کرده است. همچنین با توجه به مازوت سوز بودن کارخانه سیمان خاش خرید مازوت نیز براساس مصوبات قبلی هیات دولت معادل نرخ‌های اعمالی در سال ۹۳ منظور شده است. بنابراین پیش‌بینی قبلی درآمد هر سهم معادل یک هزار و ۷۰۱ ریال برای سال ۹۳ مورد تایید است.

«سارومیه» نیز افزایش نرخ حامل‌های انرژی، مالیات، عوارض و همچنین افزایش نرخ فروش انواع سیمان را در بودجه سال‌جاری خود لحاظ کرده است.شرکت‌های سیمان خزر، سیمان فارس نو، سیمان شرق و سیمان کردستان نیز افزایش نرخ سیمان را از ابتدا در بودجه امسال خود در نظر گرفته‌اند که در نتیجه از این شرکت‌های سیمانی انتظار تعدیل قیمت دیگری نیست.اما در این میان شرکت سیمان شرق اعلام کرده که پیش‌بینی سود هر سهم نسبت به پیش‌بینی اولیه براساس سرمایه فعلی با کاهش ۱۵ درصدی از مبلغ ۷۴۴ ریال به مبلغ ۶۲۹ ریال مواجه خواهد بود. همچنین این شرکت در اطلاعات پیش‌بینی شده براساس ۹ ماهه واقعی، تاثیر احتمالی مابه‌التفاوت افزایش نرخ سیمان را با در نظر گرفتن شرایط بازار لحاظ خواهد کرد. سیمان تهران نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که افزایش نرخ سیمان تاثیری بر سود این شرکت ندارد.

تعدیل مثبت ۱۰ درصدی سود ۹۲ «حتاید»

شرکت تایدواتر خاورمیانه گزارش عملکرد ۱۲ ماهه سال ۹۲ خود را منتشر کرد.براساس اطلاعیه سازمان بورس، «حتاید» در ۱۲ ماه سال گذشته مبلغ یک هزار و ۲۳۲ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده است.این رقم با تعدیل مثبت ۱۰ درصدی نسبت به پیش‌بینی قبلی این شرکت همراه شده است.

«تکنو» ۱۰۶۹ ریال سود کنار گذاشت

شرکت تکنوتار در دوره ۱۲ ماهه سال ۹۲ با سرمایه ۹۵ میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال، به ازای هر سهم مبلغ یک هزار و ۶۹ ریال سود محقق کرده است.با توجه به افزایش سرمایه «تکنو»، سود هر سهم این شرکت نسبت به آخرین پیش‌بینی با تعدیل مثبت ۱۵ درصدی همراه شده است.