یک مقام مسوول در وزارت نفت با بیان اینکه تدوین آیین‌نامه در وزارت نفت نهایی شده و باید به تایید وزارت صنعت و وزارت اقتصاد هم برسد، گفت: در وزارت نفت آیین‌نامه تخفیف را آماده کرده‌ایم، اما قیمت مبنا ۱۳ سنت است و تغییر نمی‌کند. این مقام مسوول در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با تاکید بر اینکه مشکل شاخص بورس قطعا خوراک پتروشیمی نیست، ادامه داد: در حال حاضر قیمت مجموع خوراک پتروشیمی‌ها ۱۳ سنت محاسبه نمی‌شود، بلکه بر اساس نرخ ارز ۲ هزار و ۸۵۰ تومان نرخ خوراک ۵/ ۱۱ سنت است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر گاز کشور به قیمت ۴۴ یا ۴۵ سنت در هر مترمکعب صادر می‌شود و اصلا منطقی وجود ندارد که با این قیمت ارزان، گاز را به پتروشیمی‌ها بدهیم. این مقام مسوول اضافه کرد: ما نمی‌خواهیم بگوییم قیمت گاز پتروشیمی‌ها باید گران باشد، بلکه قیمت باید منطقی باشد؛ خوشبختانه وزیر هم در برابر این خواسته غیرمنطقی به جد مقاومت کرده است و معتقد است قیمت باید معقول باشد.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه خوراک باید به تصویب دولت برسد، ادامه داد: تدوین آیین‌نامه در وزارت نفت نهایی شده و باید به تایید وزارت صنعت و وزارت اقتصاد هم برسد. وی تصریح کرد: در وزارت نفت آیین‌نامه تخفیف را آماده کرده‌ایم، اما قیمت مبنا ۱۳ سنت است و تغییری نمی‌کند.