در روز دوشنبه قراردادهای مس در بورس شانگهای به‌علت قیمت بالای بورس فلزات لندن و نیز امیدواری تاجران به اینکه پکن احتمالا تب اقتصاد چین را همانگونه که قبلا تصور می‌شد کاهش خواهد داد، به سطوح بالاتری اوج پیدا کرد. به گزارش سیمافلز، اکثر قراردادهای تحویل اکتبر مس با یک رشد ۲۰۳۰یوآنی نسبت به عصر جمعه در سطح ۶۷۷۱۰یوآن (۸۴۹۷ دلار ) در‌تن بسته شد. حجم معاملات این فلز سرخ فقط به ۱۱۷۸۰‌تن رسید و پس از اوجگیری قیمت‌ها، معاملات به یک‌باره متوقف شد.

یک تاجر شانگهایی گفت: «اعتماد تجار هنگامی بهبود پیدا کرد که دولت چین نشان داد که اقتصاد این کشور پر فعال است، ولی بیش از حد فعال نیست.»

وی افزود: «اینکه آیا دولت سیاست‌های بیشتری را به اجرا در خواهد آورد یا خیر همگی به آمار اقتصادی منتشره در اواسط آگوست بستگی خواهد داشت.» قیمت‌های نقدی مس در شانگهای به‌طور متوسط با یک رشد ۳۱۵۰یوآنی به ۶۸۴۰۰-۶۷۷۰۰یوآن در روز دوشنبه رسید. قراردادهای آلومینیوم نیز در همین روز به لطف حجم بالای معاملات فروارد در سطوح بالاتری بسته شد. اکثر قراردادهای تحویل اکتبر ۲۵۰یوآن رشد یافت و به ۱۸۶۷۰یوآن رسید در حالی‌که تعداد معاملات ۲۱۲۴۸فقره افزایش پیدا کرد و به ۴۷۵۸۸معامله رسید.