گروه بورس فلزات - هزاران تن آهن قراضه در آینده نزدیک در بورس فلزات تهران عرضه خواهد شد. حمیدرضا مهابادی مشاور مدیرعامل شرکت بازرگانی شاهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بیان مطلب فوق گفت: اگرچه آهن قراضه از چند ماه پیش در بورس فلزات تهران پذیرش شده، ولی تاکنون فقط دوبار آن هم به طور پراکنده شاهد عرضه این کالا در تالار معاملات فلزات بوده‌ایم.

وی افزود: قرار است شرکت بازرگانی شاهد به همراه شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران به طور مشترک حدود یک صد هزار تن آهن قراضه را از خارج وارد و در بورس فلزات تهران عرضه کنند.

مهابادی اظهار داشت: میزان ۵۰هزار تن از این آهن قراضه‌ها را شرکت بازرگانی شاهد از کشور روسیه وارد کشور خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود این میزان از ۲ ماه دیگر در بورس فلزات تهران عرضه شود.

وی خاطر نشان کرد: ارزش این محموله ۱۰میلیون دلار است و کاملا با استانداردهای جهانی و موسسه استاندارد ایران همخوانی دارد.به گفته مهابادی در صورت همکاری مسوولان بورس فلزات از این پس شرکت شاهد آمادگی عرضه آهن قراضه ارزان و باکیفیت را به صورت طبقه‌بندی شده و استاندارد در بورس فلزات دارد.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود سه کارخانه بزرگ فولادساز نظیر ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان و فولاد مبارکه مشتری آهن قراضه‌هایی باشند که در بورس فلزات عرضه می‌شود.مهابادی اضافه کرد: آهن قراضه‌های مذکور از نوع HMS یک و دو هستند که از لحاظ کیفیت و استاندارد مشکلی ندارند.وی تاکید کرد: شرکت بازرگانی شاهد با معرفی وزارت بازرگانی به وزارتخانه‌های مجری طرح‌های عمرانی در زمره تامین‌کنندگان اصلی آهن‌آلات دولت و طرح‌های بزرگ قرار دارد و به تازگی با وزارت نیرو برای واردات و تامین فولاد مورد نیاز طرح‌های این وزارتخانه وارد مذاکره شده است.

وی در پایان گفت: این شرکت همچنین سهامدار شرکت کارگزاری در شرف تاسیس ایرانیان نیز هست که قرار است در ردیف کارگزاران جدید بورس فلزات تهران به زودی فعالیت خود را آغاز کند.