گروه بورس فلزات - قیمت محصولات آهنی در بورس فلزات تهران با نوسان همراه است.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، قیمت انواع محصولات آهنی نظیر تیرآهن و میلگرد در مبادلات روز یکشنبه در بورس فلزات تهران با نوسان همراه بود.
بنابراین گزارش قیمت میلگرد 18-1ذA ذوب‌آهن در مبادلات روز یکشنبه با رشد 475ریالی در هر تن به 6هزار و 600ریال رسید.
عرضه این فلز با حجم یک هزار و ۷۵۰تن انجام شد که در مقابل یک هزار و ۳۱۰تن هم تقاضا دریافت کرد. عرضه قبلی این محصول در تاریخ ۱۵/۱۱/۸۵ با نرخ ۶هزار و ۱۲۵ریال انجام شده بود.
بر اساس این گزارش تیرآهن 14 محصول گروه ملی فولاد ایران با افت 600ریالی در هر کیلو به فروش رسید. این محصول در عرضه قبلی در تاریخ 29 فروردین‌ماه سال جاری با نرخ 7هزار و 600ریال به فروش رسیده بود.
میلگرد ۱۶-۱ A ذوب‌آهن هم که به صورت نقدی با حجم ۵۲۰تن عرضه شده بود، ۸۸۰تن تقاضا دریافت کرد. نرخ فروش این محصول نسبت به عرضه گذشته در تاریخ بیستم اسفند ماه با ۳۸۲ریال افزایش همراه بود.
همچنین محصولات میلگرد
۸،۱۰ذA۲- و۱۸،۲۰،،۱۴،۱۶ذA۳- از سوی گروه ملی فولاد ایران با حجم ۲۰۰ و ۸۰۰ عرضه شد که با وجود دریافت تقاضا اما به دلیل به توافق نرسیدن بر سر قیمت مورد مبادله قرار نگرفتند.
محصولات فولاد آذربایجان هم که شامل 20، 18، 16، 14-A3 و 25، 22-A3 بود و با حجم 700 و 300تن عرضه شده بود، مورد داد و ستد قرار نگرفت.
قیمت این محصولات در عرضه قبلی در تاریخ ۲۹ فروردین‌ماه سال جاری هر یک ۶هزار و ۸۶۶ریال بود. میلگرد ۱۴-A۳ ذوب آهن هم که با حجم ۹۰۰تن عرضه شده بود، روز یکشنبه یک هزار و ۸۰۰تن تقاضا دریافت کرد. این محصول نسبت به عرضه قبلی در تاریخ ۲۷/۰۲/۸۶ با افت ۳۳۰ریالی در هر کیلو با نرخ ۶هزار و ۳۷۰ ریال به فروش رسید.
این گزارش حاکی است میلگرد 12، 10-A3 ذوب‌آهن از دیگر محصولات این شرکت بود که نسبت به عرضه قبلی در تاریخ 16 اسفندماه سال گذشته 170ریال در هر کیلو افزایش یافت.
این محصول در روز یکشنبه با عرضه ۴۰۰تن در رینگ مبادلاتی در حالی حاضر شد که ۸۰۰تن تقاضا داشت و با نرخ ۶هزار و ۳۷۰ریال در هر کیلو خریداری شد.
سایر محصولات ذوب‌آهن شامل، تیرآهن سایز 20 و تیرآهن 20 و 22 و تیرآهن 24 و 27هم از رشد به ترتیب 2هزار و 900ریال، 267ریال، 747ریال برخوردار شدند. نرخ فروش هر یک از آنها در روز یکشنبه به ترتیب 9هزار و یکصد ریال، 9هزار و 435ریال، 9هزار و 435ریال در هر کیلو بود.
عرضه قبلی این محصولات تیرآهن ۲۰ در تاریخ ۱۶ اسفندماه سال گذشته و تیرآهن ۲۰ و ۲۲ و تیرآهن ۲۴ و ۲۷ هر یک در تاریخ بیستم اسفندماه سال گذشته بود.
با وجود افزایش قیمت تیرآهن‌های 20 و 22، 24 و 27 نسبت به عرضه قبلی اما هر یک به تنهایی 9هزار و ده هزار و 400تن تقاضا دریافت کردند.این محصولات در اسفندماه به اوج قیمت خود رسیده بودند اما این طور که پیداست، رشد قیمت تیرآهن‌های سایز بالا همچنان ادامه دارد.برخلاف محصولات تیرآهن ذوب‌آهن که از رشد قیمت در مبادلات روزیکشنبه برخوردار شدند، محصولات میلگرد این شرکت با کاهش قیمت مواجه شدند. قیمت میلگرد 12، 10- A2 با افت 428‌ ریال معادل 6‌هزار و 250‌ریال شد عرضه قبلی این محصول در تاریخ نوزدهم فروردین ماه سال‌جاری بود.
قیمت میلگرد ۱۴- A۲ با افت یک‌‌هزار و ۲۶۵‌ریالی در کیلو معادل ۶‌هزار و ۲۵۰‌ریال بود. عرضه قبلی این محصول در تاریخ بیستم اسفند ماه و به صورت نقدی مبادله شده بود.همچنین میلگرد ۲۲- A۳ محصول ذوب‌آهن با کاهش یک‌هزار و ۲۶۵‌ریالی در هر کیلو باقیمت ۶‌هزار و ۲۵۰‌ریال مورد مبادله قرار گرفت. عرضه قبلی این محصول در تاریخ بیست‌و دوم فروردین ماه انجام شده بود.
افزایش قیمت مس
قیمت مس در روز یکشنبه با تاثیر‌پذیری از رشد قیمت مس در بورس فلزات لندن افزایش یافت.
این رشد قیمت باعث شد محصولات مس بیلت 250‌ و مس اسلب شرکت ملی صنایع مس ایران خریدار نداشته باشد.
مس مفتول این شرکت با رشد یک‌هزار و ۹۶۸‌ریالی در هر کیلو به ۷۷‌هزار و ۸۵۱‌ریال رسید. این رشد قیمت طی ۴ روز اخیر صورت گرفته بود.همچنین مس کاتد محصول ملی مس هم با رشد یک‌هزار و ۵۴‌ریالی به ۷۵‌هزار و ۱۹۴‌ریال رسید.
عرضه قبلی این محصول در روز نهم اردیبهشت ماه با حجم 5‌هزار و 200‌تن انجام شده بود.
مس مفتول ۸میلی‌متری محصول شرکت دنیای مس هم با حجم ۲۰‌تن در رینگ مبادلاتی بورس فلزات تهران حاضر شد. رشد قیمت این محصول طی ۴روز اخیر معادل یک‌هزار و ۹۶۷‌ریال بود.