بازار در انتظار کاهش قیمت ورق‌های فولادی

گروه بورس فلزات- قیمت پروفیل فولادی در بازار در ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری با کاهش ۵۰ریالی روبه‌رو شد. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری میانگین قیمت نقدی پروفیل در بازار تهران با ۵۰ریال کاهش به قیمت ۷هزار و ۶۲۰ریال عرضه شد.

بر اساس این گزارش، در مدت یادشده میانگین قیمت نقدی پروفیل ریز در بازار تهران نیز با ۵۰ریال کاهش به قیمت ۷هزار و ۷۲۰ریال رسید.

میانگین قیمت ورق ۲ وارداتی تحویل در بنادر شمالی در تاریخ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری با ۵۰ریال کاهش نسبت به آخرین عرضه به ۶هزار و ۹۰۰ریال عرضه شد.

در مدت یادشده میانگین قیمت ورق۲ جهان تحویل در بنادر شمالی در C&F با ۵دلار کاهش به قیمت ۶۲۵دلار رسید.

این گزارش حاکی است، در ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری میانگین قیمت ورق ۲ جهانی تحویل در مبدا (دلار) EXW بدون تغییر قیمت به آخرین عرضه آن به قیمت ۵۵۰دلار عرضه شد.

تحویل و عرضه ورق ۲میلیمتر همچنان با تاخیر مواجه است و عرضه به صورت مستقیم و غیر مستقیم با کاهش روبه‌رو است.

عرضه ورق گرم به صورت کنونی جوابگوی نیاز واقعی بازار حتی اعضای این سندیکا نیز نیست و تنها راه باقی مانده برای تعادل در بازار واردات با تعرفه صفر است.

به رغم کاهش قیمت میلگرد و تیرآهن به علت عرضه ناکافی ورق فولادی شاهد افزایش قیمت ۲۱۲ریالی ورق ۲میلیمتری در بورس‌‌فلزات بوده‌ایم.

با توجه به رکود در بازار و کاهش قیمت ورق وارداتی و کاهش نسبی قیمت انواع پروفیل در بازار پیش‌بینی می‌شود در صورت عرضه متناسب با تقاضا و کشف قیمت واقعی در بورس‌‌فلزات در روز شنبه ۳۱اردیبهشت ماه جاری باید با کاهش قیمت انواع ورق فولادی مواجه شویم.