گروه بورس فلزات- طی هفته جاری (هجدهم لغایت بیست و دوم مرداد‌ماه) جمعا ۹۰هزار و ۸۱۰ تن انواع فولاد، مس، کنسانتره مولیبدن، آلومینیوم و روی به ارزش ۷۲۵‌میلیارد و ۱۶۲میلیون و ۹۷۰‌هزار ریال در بورس فلزات تهران داد و ستد شد. به گزارش خبرنگار ما، تالار بورس فلزات تهران در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۰۲‌هزار و ۳۲۰ تن عرضه و در مقابل ۲۵۰‌هزار و ۱۸۰ تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود.

این گزارش حاکی است، در این هفته، مقدار ۸۸‌هزار و ۶۸۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۵۵۵‌میلیارد و ۱۸۷میلیون و ۶۲۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۶۵/۹۷ و ۵۶/۷۶‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

بنابر این گزارش، در گروه محصولات مسی نیز یک‌هزار و ۹۲۰ تن انواع مس به ارزش ۱۴۰‌میلیارد و ۸۴۷‌میلیون و ۹۰۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۱/۲ و ۴۲/۱۹‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

همچنین، مقدار۱۱۰ تن کنسانتره مولیبدن نیز در این هفته به ارزش ۲۶میلیارد و ۸۹‌میلیون و ۴۵۰‌هزار ریال داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۲/۰ و ۶۰/۳‌درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش، در این هفته ۶۰ تن آلومینیوم نیز به ارزش یک‌میلیارد و ۶۷۸‌میلیون ریال داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۸/۰ و ۲۳/۰‌درصد از کل معاملات را از آن خود کرد.

در هفته مورد بررسی مقدار۴۰ تن روی به ارزش یک‌میلیارد و ۳۶۰‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۴/۰ و ۱۹/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

از کل معاملات صورت گرفته در تالار بورس فلزات طی هفته جاری، مقدار ۸۳‌هزار و ۸۶۰ تن به ارزش ۵۱۹‌میلیارد و ۷۱۷‌میلیون و ۹۰۰‌هزار ریال بصورت سلف و ۶‌هزار و ۹۵۰ تن به ارزش ۲۰۵‌میلیارد و ۴۴۵‌میلیون و ۷۰‌هزار ریال بصورت نقدی دادوستد شد.

این گزارش می‌‌افزاید، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل، از لحاظ حجم ۵۷‌درصد و از نظر ارزش ۴۳‌درصد کاهش نشان می‌‌دهد.