تولید‌کنندگان گالوانیزه گرم احتمالا برای حداقل پنج سال آینده شاهد نوسان بالای ۲هزار دلار در قیمت‌های جهانی روی خواهند بود، چرا که تولید روی قادر به حفظ سطوح خود با روند فزآینده مصرف جهانی نیست. به گزارش سیمافلز و به نقل از متال بولتن، در کنفرانس اخیر گالوانیزه کاری و اندود کلاف متال بولتن، مدیر شرکت تولید روی لاندین ماینینگ (Lundin Mining) ضمن هشدار به فولادسازان گفت: فولادسازان باید خود را جهت پرداخت بالای ۲۵۰۰-۲۰۰۰ دلار برای خرید هر تن روی حداقل تا سال ۲۰۱۰ آماده کنند.

روی در معاملات سه ماهه رسمی بورس لندن، اوایل ۲۰۰۶ را با یک قیمت ۲هزار دلاری آغاز کرد و قبل از اینکه به ۳۳۰۰دلار باز گردد به اوج ۳۸۰۰ دلار هم رسید.

صنعت گالوانیزه کاری تقریبا ۵۴درصد از تقاضای جهانی روی را به خود اختصاص داده است که مدیر شرکت لاندین، میزان آنرا در حال حاضر حدود ۱۱میلیون تن در سال برآورد می‌کند. رشد تولید گالوانیزه گرم و تقاضای عمومی برای روی در چین و هند احتمالا تا سال ۲۰۱۰ طبق محاسبات لاندین، تقاضای جهانی روی را به ۱۴ میلیون تن افزایش خواهد داد. وی افزود: اکتشاف و توسعه پیش‌بینی شده منابع جدید روی، باز هم میزان کمبود جهانی این فلز را در سال ۲۰۱۰ در سطح یک میلیون تن حفظ خواهد کرد. وی علت اصلی کمبود جهانی روی را به فقدان سرمایه‌گذاری بلند مدت در پروژه‌های اکتشافی و نیز مشکلات لجستیکی در معادن در حال توسعه جدید نسبت داد.به‌هرحال مدیر لاندین و نمایندگان صنعت فولاد در این کنفرانس اعلام کردند که پدیده جایگزینی روی بعید است در کوتاه مدت عملی شود چرا که تقاضا برای گالوانیزه گرم بالا است و احتمالا رشد هم پیدا خواهد کرد.