صادرات فولاد 31درصد افزایش داشت

میزان صادرات واحدهای فولادسازی تابعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در

پنج ماه نخست سال جاری به یک‌‌میلیون و ۱۱۸‌هزار و ۱۰۱‌تن به ارزش ۴۸۴‌‌میلیون و ۳۴۸‌هزار و ۹۹۰‌دلار رسید. به گزارش موج، صادرات فولاد در پنج‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۴ و ۳۱‌درصد افزایش یافت.

در این مدت شرکت ذوب آهن اصفهان ۱۶۲‌هزار و ۶۵۴‌تن به ارزش ۶۸‌‌میلیون و ۶۷۸‌هزار و ۴۸۰‌دلار‌، فولاد مبارکه ۴۸۷‌هزار و ۳۸۳‌تن به ارزش ۲۱۵‌‌میلیون و ۷۳۲‌هزار ‌دلار و فولاد خوزستان ۳۱۹‌هزار و ۵۶۶‌تن به ارزش ۱۲۴‌‌میلیون و ۶۲۶‌هزار‌ دلار صادرات داشتند.

میزان صادرات فولاد در پنج ماه امسال توسط شرکت نورد و لوله اهواز برابر با ۱۵‌هزار و ۹۰۲‌تن به ارزش پنج‌ ‌میلیون و ۱۱۴‌هزار‌دلار‌، گروه ملی صنعتی فولاد ایران ۳۷‌هزار و ۲۵۳‌تن به ارزش ۱۶‌‌میلیون و ۴۴۶‌هزار‌دلار‌، فولاد آلیاژی ایران هشت‌هزار و ۴۲۰‌تن به ارزش ۱۴‌‌میلیون و ۹۹‌هزار‌دلار‌، فولاد آذربایجان ۱۵‌هزار و ۱۷۷‌تن به ارزش هفت‌ ‌میلیون و ۵۰۷‌هزار‌دلار‌، فولاد خراسان یک‌هزار و ۵۹۶‌تن به ارزش ۶۶۶‌هزار‌دلار و شرکت سبا ۷۰‌هزار و ۱۴۹‌تن به ارزش ۳۱‌‌میلیون و ۴۸۰‌هزار و ۵۱۰‌دلار بود.

این گزارش می‌افزاید: تولید سنگ آهن در واحدهای تحت پوشش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز طی پنج ماه منتهی به پایان مردادماه امسال، در مجموع به شش‌ ‌میلیون و ۹۷۴‌هزار و ۷۳۶‌تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸درصد افزایش داشت.

در مدت یاد شده میزان استخراج سنگ آهن نیز به ۱۲‌‌میلیون و ۷۴۸‌هزار و ۹۱۷‌تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۱درصد رشد مواجه شد.

در پنج ماه امسال شرکت سنگ آهن مرکزی یک‌‌ میلیون و ۸۲۹‌هزار و ۵۲۰تن، شرکت سنگ آهن چادرملو دو‌‌ میلیون و ۶۶۸‌هزار و ۵۲ تن، سنگ آهن گل‌گهر دو ‌‌میلیون و ۲۶۸‌هزار و ۸۲۳‌تن و تهیه و تولید مواد معدنی ۲۰۸‌هزار و ۳۴۱‌تن سنگ آهن تولید کردند.

بنابراین گزارش، میزان صادرات سنگ‌آهن در واحدهای تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در پنج ماه نخست سال جاری افزایش یافت.

طی پنج ماه ابتدای امسال، در مجموع یک‌‌ میلیون و ۵۳۷‌‌هزار تن سنگ آهن به ارزش ۵۸‌‌میلیون‌ دلار به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۰۵ و ۱۴۰‌درصد افزایش داشت.

شرکت سنگ آهن مرکزی در این مدت ۵۷۵‌‌هزار تن سنگ آهن به ارزش ۲۲‌‌میلیون‌دلار صادرات داشت و میزان صادرات سنگ آهن توسط شرکت گل گهر نیز یک‌‌ میلیون و ۵۳۷‌‌هزار تن به ارزش ۵۸‌‌میلیون ‌دلار بود.

خاطرنشان می‌شود: در مدت یک ماهه مرداد ۸۵ نیز در مجموع ۲۶۳‌‌هزار تن سنگ‌آهن به ارزش ۱۰‌‌میلیون‌دلار صادر شده است.