رئیس کنفدراسیون صنعت هند خواهان همکاری در اجرا،‌ نوسازی و بازاریابی فروش تولیدات معدنی و صنایع معدنی ایران شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ نائوشاد فوربس (Naushad Forbes) که در نشستی همراه با دبیر کل و مدیران 18 شرکت بزرگ از کنفدراسیون صنعت هند(CII) با رئیس هیات عامل ایمیدرو سخن می‌گفت تصریح کرد: نخست‌وزیر هند برنامه دیدار از ایران و گفت‌وگو با مقامات عالی را پیش رو دارد از همین‌رو این تشکل نیز برای آماده‌سازی زمینه برای توسعه روابط دو‌طرف است.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی و اقتصادی دو کشور افزود: همکاری در بخش معادن دیگر کشورها از جمله افغانستان، ‌بخش اکتشاف،‌ فناوری، بازاریابی و توسعه بازار حوزه معدن و صنایع معدنی ایران پتانسیل بالایی برای رشد دارد که می‌توان از آنها بهره برد و ما برای این دیدگاه جدید آماده هستیم. فوربس خاطر‌نشان کرد: ایران و هند برنامه وسیعی برای استفاده از جایگاه چابهار برای توسعه همکاری‌ها دارند که کنفدراسیون صنعت هند با توجه به تجارب بین‌المللی خود شرایط مساعدی برای اجرای طرح‌های مشترک معدنی دارد. رئیس کنفدراسیون صنعت هند گفت: از جمله راه‌های همکاری دو طرف، بخش‌های ماشین آلات و تجهیزات معدنی،‌ مواد خام، اکتشاف، انرژی، سنگ‌های تزئینی،‌ سیمان و... است.

وی با بیان اینکه به روابط بلند‌مدت و پایدار تمرکز داریم خاطر‌نشان کرد: همکاری در برنامه‌های اکتشافی ایران و کشورهای مجاور یکی از حوزه‌های مورد علاقه ما است. رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز گفت: تامین مالی و سرمایه‌گذاری مستقیم یا به‌صورت مشترک زمینه مساعدی را برای همکاری دو طرف دارد. مهدی کرباسیان افزود: ایمیدرو آماده توسعه روابط در حوزه‌های صنایع پایین دستی معدن برای ایجاد ارزش افزوده،‌ اکتشاف،‌ محیط زیست،‌ آب، امور زیربنایی همچون احداث بندر با طرف‌های هندی است. ‌ وی افزود: اگر کنفدراسیون صنعت هند علاقه‌مند به همکاری با بخش خصوصی ایران است می‌تواند با همکاری اتاق بازرگانی ایران برنامه‌هایی نیز در این بخش انجام دهد کنفدراسیون صنعت هند به‌عنوان تشکل غیردولتی در سال ۱۸۹۵(۱۲۱ سال پیش) تاسیس شد و ۸ هزار عضو دارد. این تشکل ایجاد صنایع با سیاست توسعه پایدار و توجه به معیارهای زیست محیطی را به‌عنوان ماموریت خود برگزیده است.