گروه بنگاه‌ها: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با استفاده از کاتالیست‌های ایرانی در این مجتمع، گامی دیگر را در مسیر بومی‌سازی صنایع فولاد کشور برداشت. محمود رضایی، مدیر مهندسی فروش و توسعه بازار شرکت نفت و گاز سرو با اعلام این مطلب افزود: تعمیرات واحد D احیا مستقیم مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با تعویض و شروع به کار کاتالیست‌های ایرانی همراه شد، این اقدام ملی به پشتوانه نتایج موفقیت‌آمیزی است که از استفاده‌های قبلی کاتالیست احیای مستقیم تولید داخل به دست آمد تا مدیران مجتمع فولاد مبارکه بار دیگر استفاده انبوه از کاتالیست‌های تولیدی این شرکت را در برنامه خود قرار دهند.

رضایی افزود: این برای پنجمین مرتبه است که شرکت‌های فولادی از کاتالیست‌های ایرانی در واحدهای خود استفاده می‌کنند. وی گفت: پیش از این شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان نیز در کنار شرکت فولاد مبارکه از کاتالیست‌های تولیدی این شرکت استفاده کرده‌اند.

مدیر مهندسی فروش و توسعه بازار شرکت نفت گاز سرو ادامه داد: در حال حاضر در حدود ۲۰ درصد از حجم آهن اسفنجی تولیدی کشور به وسیله کاتالیست‌های ایرانی تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سال‌جاری افزایش ظرفیت تولید کاتالیست‌های نیکلی در این شرکت رقم خواهد خورد.

طبق آمار منتشر شده، ایران با تولید ۱۱ میلیون تن در سال آهن اسفنجی رتبه نخست را در ۲۰۱۶ کسب کرد و نقش کاتالیست در تولید این میزان محصول، بسیار حیاتی و حائز اهمیت است، به گونه‌ای که با افتتاح طرح‌های فولادی کشور نیز این میزان مصرف افزایش خواهد یافت. با مشارکت شرکت نفت و گاز سرو و صنایع فولادسازی کشور، دانش تولید کاتالیست‌های احیای مستقیم آهن طی یک دهه گذشته بومی‌سازی شده است تا ایران در زمینه تولید کاتالیست‌های نیکلی به مرز خودکفایی برسد.