گروه بنگاه‌ها - سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: میزان تولید فولاد آلیاژی در دوره ۱۱ ماهه سال‌جاری رشدی به میزان ۱۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است.

مجتمع فولاد آلیاژی ایران از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۳۲۴ هزار و ۳۸۸ تن فولاد خام از نوع عملیات حرارت پذیر، سخت شونده سطحی، میکرو آلیاژ، فنر، ابزار سرد کار، کربنی و صنعتی تولید کرد. بر پایه این گزارش، سال گذشته در مدت مذکور میزان تولید این محصولات از سوی مجتمع یاد شده رقم ۲۷۷ هزار و ۱۵۰ تن بود. همچنین میزان فروش این واحد صنعتی در ۱۱ ماهه اخیر بیش از ۲۸۶ هزار تن به ارزش چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بود که نسبت به دوره مشابه در سال ۱۳۹۰ از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۱ و ۸۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

مجتمع فولاد آلیاژی ایران، در دوره این گزارش بیش از ۱۷ هزار تن محصولات تولیدی خود را که شامل انواع فولاد خام (عملیات حرارت پذیر، سخت شونده سطحی، فنر، ابزار گرم کار و بلبرینگ) بود، به ارزش ۱۷ میلیون دلار به کشورهای آلمان، اسپانیا، ارمنستان، انگلستان، امارات، بلژیک، ترکیه، هلند و لهستان صادر کرد.

محصولات یاد شده در صنایع خودروسازی، ماشین‌سازی، ابزارسازی و نیز در ساخت تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی و ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجتمع فولاد آلیاژی ایران با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن در استان یزد در سال ۱۳۷۸ به بهره‌برداری رسید.