وی با اشاره به لزوم تقویت صندوق بیمه معدن گفت: سرمایه اولیه صندوق بیمه معدن باید حداقل به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برسد، اما موجودی کنونی صندوق بیمه فقط پاسخگوی ۱۰ درصد از نیاز معادن کوچک است.بهرامن همچنین افزود: تیم اجرایی احیای ۵۰۰ معدن متروکه با حمایت دولت و مجلس از سوی ایمیدرو و خانه معدن تشکیل شد. رئیس خانه معدن ایران در این نشست همچنین اعلام کرد: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، تجهیزات و صنایع وابسته، صبح شنبه ۱۳ آبان‌ماه با حضور وزیر صنعت و مدیران ارشد معدنی کشور آغاز به‌کار می‌کند.

وی به اهداف نمایشگاه معدن ایران کان مین اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در حوزه معدن و صنایع معدنی کاملا تخصصی است و با ویژگی‌های مشخص خود به مدت ۴ روز برگزار می‌شود. در نمایشگاه امسال ۴ نشست تخصصی با محوریت‌های متفاوتی پیش‌بینی کردیم.  بهرامن با بیان اینکه فعالیت‌های صنایع معدنی می‌تواند مانند کلاس آموزشی برای دانشجویان باشد، افزود: کمیته معدن و جامعه خانه معدن ایران نیز با محوریت اقتصاد رفتاری و متشکل از دانشجویان دانشگاه شریف در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت و به جامعه معدنی معرفی می‌شوند.وی افزود: در این نمایشگاه ۱۴۶ شرکت داخلی و ۱۳۹ شرکت خارجی از ۱۳ کشور حضور پیدا می‌کنند و از این تعداد آلمان، ایتالیا و چین به‌صورت گروهی و رسمی در نمایشگاه مشارکت خواهند داشت.بهرامن با بیان اینکه بسیاری از معادن ما باید در مسیر تجهیز و نوسازی قرار گیرند، گفت: در این زمینه باید پروژه‌هایمان را از طریق فاینانس‌‌ تامین مالی کنیم که از طریق ایمیدرو در این زمینه ورود پیدا کردیم و هنوز مذاکرات در جریان است.

وی اظهار کرد: آخرین نوسازی معادن کشور در سال ۸۰ صورت گرفته و در این مقطع توانستیم ماشین‌آلات خاص معدنی را با معیارهای متناسب معدنکاری فراهم کنیم اما الان باید بتوانیم روند نوسازی معادن را شتاب دهیم تا با تکنولوژی‌های به‌روز دنیا آشنا شویم. بهرامن ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات بخش معدن در سال‌های گذشته این بود که پروانه معدنی را به‌عنوان وثیقه قبول نمی‌کردند اما قرار است پروانه بهره‌برداری معدن به‌عنوان وثیقه مورد قبول واقع شود. او با بیان اینکه استفاده از تجهیزات جدید در کاهش حوادث تاثیرگذار است، افزود: البته نمی‌توان فقط با افزایش سرمایه‌گذاری در معادن شاهد کاهش حوادث بود، بلکه می‌توان با آموزش درست و فرهنگ‌سازی در کاهش وقوع این حوادث موثر واقع شد. بهرامن در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کارگروه مشترک وزارت کار و خانه معدن ایران به چه تفاهمی رسیده‌اند، گفت: تشکیل کارگروه مشترک وزارت کار و خانه معدن ایران با هدف بالا بردن سطح ایمنی معادن کشور از ضروریات بخش معدن بوده و خانه معدن تمام توان کارشناسی خود را در جهت تدوین اسناد ایمن‌سازی و حمایت از معادن کشور خواهد داشت.وی افزود: کارگروه مشترک وزارت کار و خانه معدن ایران طی چند ماه آینده دو سند ایمن‌سازی معادن و حمایت از معادن کشور را بعد از تایید وزیر کار به هیات دولت تقدیم می‌کند.