اتیلن: هفته گذشته بازار اتیلن زیر فشار شدیدی قرار گرفت و قیمت این محصول به شدت افت کرد. افزایش قابل ملاحظه سطح عرضه محموله‌های ماه اکتبر دلیل اصلی ایجاد فشار بر بازار به حساب می‌آید. در عین حال به علت تعطیلات رسمی پیش روی بازارهای چین، سطح تقاضا از سوی مشتریان این کشور کاهش ملموسی را تجربه کرد.

 پروپیلن: روند صعودی قیمت پروپیلن این هفته باز هم ادامه یافت؛ اما میزان افزایش قیمت چندان ملموس نبود. به گفته معامله‌گران به‌صورت سنتی با نزدیک شدن به پایان سال میلادی سطح عرضه پروپیلن کاهش یافته و همین امر به افزایش قیمت این محصول منجر می‌شود. به این ترتیب انتظار می‌رود پس از پایان تعطیلات پاییزه چین شاهد تقویت بیش از پیش قیمت باشیم.

پی‌وی‌سی: قراردادهای ماه اکتبر میان بسیاری از خریداران و فروشندگان پی‌وی‌سی آسیا در هفته ماقبل و اوایل این هفته منعقد شد و همین امر به رکود بازار نقدی دامن زد. به این ترتیب قیمت پی‌وی‌سی این هفته در تمام بازارهای وارداتی آسیا روندی باثبات را تجربه کرد.

پلی‌اتیلن‌: در هفته‌ای که گذشت پلی‌اتیلن معاملات نسبتا پررونقی را پشت سرگذاشت و بسیاری از انواع این محصول با افزایش قیمت مواجه شدند. رشد قیمت نفت در صعود قیمت پلی‌اتیلن نقش پررنگی را در روزهای اخیر بازی کرد. در عین حال پایین بودن سطح ذخایر برخی از انواع این محصول به ویژه پلی‌اتیلن سبک خطی در چین، تقاضای نسبتا قوی را به سوی بازار وارداتی گسیل کرد.

پلی‌پروپیلن: با کاهش مجدد سطح ذخایر پروپیلن در چین، هفته گذشته باز هم خریداران این محصول به سوی بازار وارداتی سوق پیدا کردند و همین امر به بهبود فضای معاملات منجر شد. همچنین برخی از مصرف‌کنندگان به منظور تجدید موجودی انبار پیش از آغاز تعطیلات پاییزه چین این هفته دست به کار خرید شدند که این امر در حمایت از قیمت نقش پررنگی داشت.

بوتادین: بازار بوتادین هفته گذشته باز هم زیر فشار قرار گرفت و این محصول با افت قیمتی ملموس مواجه شد. بسیاری از فروشندگان در بازار وارداتی قصد داشتند پیش از آغاز تعطیلات پاییزه چین محموله‌های خود را به فروش برسانند و به تبع این امر به دفعات پیشنهادهای فروش خود را پایین آوردند.

استایرن مونومر: بازار استایرن معاملات راکدی را این هفته تجربه کرد. در آستانه تعطیلات پاییزه چین، بسیاری از فعالان بازار این هفته فعالیتی نداشتند و همین امر به رکود بازار منجر شد. در عین حال تضعیف یوآن در برابر دلار در ماه‌های اخیر جذابیت واردات را کاهش و بسیاری از خریداران را به سوی بازار داخلی چین سوق داده است.

مونواتیلن گلایکول: بهبود فضای معاملات آتی بر روی MEG در بورس کالای هواکسیکان چین در این هفته، جو بازار نقدی در داخل این کشور را تقویت کرد و قیمت این محصول را بالا برد. به تبع این امر تقاضا در بازار وارداتی افزایش یافت.