فارس- مدیر امور ناظرین و تالار‌های بورس کالا از موافقت اصولی سازمان بورس با نصب و راه‌اندازی تابلوی دوم بورس کالا خبر داد و گفت: این تابلو برای کالا‌هایی که قابل استاندارد شدن نبوده یا استاندارد آن سخت است، نصب می‌شود. محمود غفاری درباره راه‌اندازی تابلوی دوم بورس کالا اظهار کرد: نصب و راه اندازی تابلوی دوم برای بورس کالا اقدام مهمی‌است و موافقت اصولی آن از سازمان اخذ شده است.

وی افزود: در تابلوی دوم بورس کالا کالاهایی که استاندارد‌پذیر نیستند یا استاندارد پذیری آنها دشوار است یا کالاهایی که معاملات آنها صرفا به صورت مزایده و مناقصه می‌تواند انجام شود، معامله می‌شوند.

مدیر امور ناظرین و تالار‌های بورس کالا در ادامه خاطرنشان کرد: در قوانین بورس کالا، کالا‌هایی که در این بورس عرضه می‌شوند از قوانین مناقصه و مزایده معاف هستند، همچنین دولت دستور فروش بسیاری از املاک را ارائه کرده است که راهکاری بهتر از مزایده و مناقصه برای آنها وجود ندارد و بورس کالا بهترین محل برای ورود این کالاها است.

به گفته وی املاک یا کالاهای کم تناژ یا ضایعاتی نیز می‌تواند در این تابلو معامله شوند. غفاری درباره زمان راه‌اندازی این تابلو گفت: لازمه راه‌اندازی این تالار تدوین آیین‌نامه‌هایی بود که در دست تهیه است.