مرکز خدمات فولاد ایران- کارخانه «اِز استیل» مصر قیمت میلگرد تولید ژوئن خود را ۳۴ دلار در هر تن بالا برده و به ۷۸۳ دلار با ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده رسانده است. قیمت فعلی خرده فروشی میلگرد در مصر ۸۱۶ دلار است. در حال حاضر میزان تقاضای میلگرد در این کشور از عرضه بیشتر است و قیمت مواد اولیه سریع‌تر از میلگرد در حال افزایش است. از این رو قیمت میلگرد کمتر از ۸۰۸ دلار نشانگر آن است افزایش قیمت بیلت و قراضه در آن اعمال نشده است. بازار مصر با کمبود بیلت نیز روبه‌رو است و قیمت میلگرد وارداتی ۸۲۵ دلار در هر تن است.همچنین این کارخانه قیمت ورق گرم خود را ۲۵ دلار بالا برد و به ۸۰۲ دلار با ۱۰ درصد مالیات به فروش رساند. قابل ذکر است قیمت آوریل و ماه مه ۷۷۷ دلار در هر تن بود. به دلیل ضعف تقاضا بازار مصر انتظار افزایش قیمت ورق «از استیل» را نداشت. به نظر برخی شاید این رشد قیمت به بهبود بازار کمک کند. قیمت پیشنهادی ورق گرم وارداتی در مصر ۷۲۰ تا ۷۴۰ دلار سی اف آر است و با این افزایش قیمت به زودی وارد کننده‌ها قیمت‌های خود را بالا خواهند برد. به نظر فعالان بازار لازم بود از استیل قیمت خود را بالا ببرد و به قیمت‌های جهانی برساند تا بدین وسیله بازار را به جنبش آورد.

افزایش موجودی فولاد در سطح جهان

همچنین در آخرین نظرسنجی انجام گرفته تعداد شرکت‌هایی که در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا موجودی بالاتری نسبت به هفته قبل داشتند، بالا رفت. در اروپا و سطح جهان تعداد موافقان پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها در سه ماه آتی اندکی کاهش یافت. چشم‌انداز آینده بازار فولاد در آمریکای شمالی نیز نزولی بود؛ ولی اغلب شرکت‌ها فروش با ثباتی را برآورد کردند.۳۰ درصد شرکت‌کنندگان آمریکایی نسبت به هفته قبل موجودی‌شان رشد داشت و ۴۰ درصد از ثبات سطح موجودی خود خبر دادند. ۲۸ درصد اروپایی‌ها با ۷ درصد رشد نسبت به هفته قبل از افزایش موجودی و ۲۵ درصد از کاهش موجودی انبار‌ها خبر دادند. ۲۶ درصد شرکت‌ها در سطح جهان که در این نظر سنجی حاضر بودند موجودیشان بالا رفته بود و ۴۶ درصد موجودی با ثباتی داشتند.در بین شرکت‌کنندگان اروپایی ۲۶ درصد افزایش قیمت فولاد را در سه ماه آتی پیش‌بینی کردند و ۳۹ درصد افت قیمت را محتمل دانستند. در آمریکای شمالی ۵۴ درصد شرکت‌کنندگان افت قیمت و ۴۱ درصد ثبات قیمت را برآورد کردند. در سطح جهان نیز ۴۴ درصد کاهش قیمت و ۳۶ درصد افزایش قیمت را پیش‌بینی کردند.

بین شرکت‌های آمریکایی، ۲۷ درصد در انتظار افزایش فروش در سه ماه آتی بودند، در حالی که در نظرسنجی قبلی این رقم ۳۷ درصد بود. ۵۵ درصد نیز ثبات تقاضا را برآورد کردند. همچنین در سطح جهان ۲۳ درصد افزایش تقاضا را روند آینده بازار دانستند که ۲ درصد بهبود داشت و ۶۱ درصد فروش با ثباتی را پیش‌بینی کردند؛ در حالی که در نظر سنجی قبلی این رقم ۵۸ درصد بود.