فارس- دومین محموله نفت کوره امروز با افزایش ۲۳ دلاری در قیمت پایه به دلیل افزایش نرخ‌های جهانی در رینگ صادراتی کیش عرضه می‌شود.

دومین محموله نفت کوره برای عرضه در رینگ صادراتی کیش امروز از سوی شرکت ملی نفت ایران عرضه می‌شود، بر این اساس نفت کوره ۳۸۰ پالایشگاه بندرعباس، در حجم ۳۵ هزار تن به صورت نقدی و به قیمت هر تن ۶۴۴ دلار و ۸ سنت با پرمیوم ۵/۱ دلار ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه روی میز فروش قرار می‌گیرد. قیمت نفت کوره در نخستین محموله که چهارشنبه هفته گذشته عرضه شد؛ ولی به فروش نرسید، ۶۲۱ دلار و ۳۵ سنت به اضافه ۲ دلار پرمیوم بود که به درخواست خریدار پرمیوم آن به ۵/۱ دلار رسید و قیمت نهایی آن روی تابلو به ۶۲۲ دلار و ۸۵ سنت با در نظر گرفتن پرمیوم رسید.

در حالی که در دومین عرضه که فردا انجام می‌شود، قیمت پایه آن با افزایش ۲۳ دلار و ۲۷ سنت به ۶۴۴ دلار ۸ سنت رسید.(بدون در نظر گرفتن ۵/۱ دلار پرمیوم) که دلیل افزایش نرخ در دومین محموله رشد قیمت های جهانی در مجله پلاتز است.

قیمت نفت کوره در بورس اختلاف چندانی با بازار ندارد

کارشناس ارشد بازاریابی نفت کوره گفت: قیمت عرضه شده در بورس اندکی ارزان‌تر از نرخ‌هایی است که در خارج از بورس و بازار‌های بین‌المللی فروخته می‌شود و قصد داریم قیمت‌ها در دو بازار اختلاف نداشته باشد.

ابوالفضل رستمی‌ در خصوص نخستین عرضه نفت کوره در بورس کالا و قیمت آن اظهار کرد: در جریان معامله به دلیل درخواست خریدار ۵۰ سنت از قیمت پرمیوم این کالا که دو دلار بود کاهش یافت؛ ولی باید اشاره کنم که این نرخ برای نفت کوره اندکی پایین تر از قیمتی است که به صورت عادی در خارج از بورس می‌فروشیم.

وی با اشاره به اینکه قصد نداریم قیمت عرضه شده در بورس با نرخی که در بازار‌های بین‌المللی می‌فروشیم اختلاف زیادی داشته باشد، در خصوص احتمال افزایش قیمت در عرضه بعدی گفت: افزایش و کاهش قیمت در عرضه بعدی بستگی به شرایط بازار و عرضه و تقاضا دارد و احتمال افزایش قیمت نیز بر اساس وضعیت بازار وجود دارد.

کارشناس ارشد بازاریابی نفت کوره در شرکت ملی نفت در خصوص نخستین عرضه نفت کوره در بورس کیش بیان کرد: از نحوه عرضه راضی بودیم، ولی انتظار استقبال بیشتری را داشتیم.