با آغاز بهره‌برداری از شرکت فولاد هرمزگان اولین گروه تختال‌های تولید شده در این شرکت برای انجام عملیات نورد وارد فولاد مبارکه شد.

مرتضی آقاجانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اعلام این خبر به مشخصات فنی تختال‌های تولید شده اشاره کرد و گفت: این تختال‌ها دارای ضخامت ۲۰۰ میلی‌متر، عرض ۱۲۰۰ میلی‌متر و طول ۹ تا ۱۰ متر است. وی با بیان اینکه به لحاظ کیفی این تختال‌ها پس از نوردشدن برای مصارف ساختمانی کاربرد مطلوبی دارند گفت: امیدوارم با تولید انبوه و طبق برنامه فولاد هرمزگان و ارسال تختال‌های تولید شده به فولاد مبارکه در کوتاه مدت مابقی نیاز فولاد مبارکه به اسلب که از منابع بیرونی تامین می‌شود، برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از سوی بازارهای بین‌المللی برای استفاده از اسلب‌های تولیدی فولاد هرمزگان تصریح کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی فولاد هرمزگان بدیهی است مناسب‌ترین و سودآورترین بازار اسلب‌های تولیدی فولاد هرمزگان بازارهای بین‌المللی است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با خودکفایی در تولید اسلب فولاد مبارکه، صادرات اسلب فولاد هرمزگان به بازارهای بین‌المللی بتواند برای کشور سود مناسبی را به همراه آورد.