گروه بنگاه‌ها: زهرامسافر- وعده بانک مرکزی و بانک عامل تاکنون برای ارائه تسهیلات ارزی به صورت فاینانس به تولیدکنندگان فولادی محقق نشده است.

بهروز قنانی با بیان این مطلب گفت: به منظور تامین کمبود مواد اولیه (شمش فولاد) تولیدکنندگان فولادی قرار بود که تسهیلات ارزی به صورت فاینانس از سوی بانک مرکزی و بانک عامل اختصاص یابد که این امر تاکنون در حد یک وعده باقی مانده است. وی با اشاره به کمبود شدید شمش فولاد در بازار داخل، افزود: تا زمانی که از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط برای واردات مواد اولیه تسهیلات ارزی اختصاص نیابد شاهد تداوم کمبود این مواد خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت فولاد سیادن، به رشد قیمت محصولات فولادی طی روز‌های اخیر در بازار رسمی‌و غیررسمی ‌اشاره و تصریح کرد: هم اکنون نبود شمش فولاد مهم‌ترین عامل رشد قیمت‌ها در بازار داخل محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درصورت تداوم کمبود مواد اولیه و عدم تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تولیدکنندگان از سوی سیستم بانکی برای واردات این مواد، پیش‌بینی می‌شود که نرخ میلگرد به یک هزار تومان

در هر کیلو برسد.

قناتی افزود: هم اکنون به علت نبود شمش فولاد، اغلب تولیدکنندگان فولاد به صورت نیمه تعطیل هستند و یا اینکه با حداقل ظرفیت تولید کار می‌کنند که این امر تبعات زیادی از جمله کاهش تولید، افزایش بیشتر قیمت‌ها و همچنین کاهش اشغالزایی را به دنبال خواهد داشت.