درپی افزایش نگرانی اقتصاددانان و سرمایه گذاران نسبت به رکود اقتصادی 2 ساله اخیر کشورهای عضو حوزه یورو و همچنین کاهش رتبه اعتباری بسیاری از موسسات مالی مربوط به این حوزه و عدم حصول نتایج قابل قبول در آخرین نشست سران این کشورها، بیم آن می رود که دیگر بحران از خط قرمز گذشته و بحث بر سر موسسات مالی و بانک‌های اروپایی نیست و اینک اقتصاد کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا و پرتغال و ایرلند و به ویژه یونان در معرض فروپاشی قرار دارند، ...

... بحرانی که از بدهی‌های سنگین این کشورها به‌وجود آمده و روز به روز تبعاتی مانند افزایش سیاست‌های ریاضتی از سوی دولت‌ها و همچنین افزایش بیکاری و کاهش شاخص‌های صنعتی و... برای این کشورهای مقروض به‌وجود آورده و باعث نگرانی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از جمله چین شده است.

از سوی دیگر؛ در روزهای اخیر به‌دلیل داده‌های اقتصادی نسبتا خوب آمریکا، سرمایه‌گذاران بار دیگر دلار آمریکا را به‌عنوان سرمایه‌گذاری امن مورد توجه قرارداده‌اند و این در حالی است که در آخرین ماه سال‌جاری میلادی تمامی ارزها از جمله طلا و نفت با کاهش چشمگیری در برابر دلار آمریکا روبه‌رو بودند.
از دید تکنیکال و نموداری هم شاخص دلار در هفته گذشته توانست پس از تشکیل الگوی سر و شانه صعودی و همچنین شکست قدرتمند خط گردن و سطح مقاومتی ۸۹/۷۹ رالی صعودی خود را تثبیت کند.
پیش‌بینی می‌شود شاخص دلار آمریکا صعود خود را تامحدوده 80/81 در کوتاه مدت ادامه دهد.