بر اساس آمار منتشره از سوی اداره بازیافت جهانی (BIR) مصرف قراضه سال 2011 ترکیه و اروپا بیش از میزان پیش‌بینی تولید بود و تولید فولاد آمریکا به خاطر تقاضای صنعت خودروسازی رشد داشت.

به گزارش سایت کارگزاری مبین سرمایه سال گذشته مصرف قراضه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ۸/۱۰۰ میلیون تن بود که نسبت به سال پیش از آن ۵/۴ درصد افزایش داشت.
بر اساس این گزارش، مصرف قراضه نسبت به تولیدفولاد خام افزایش بیشتری داشت، به گونه‌ای که با 7/2 درصد افزایش از 6/172 میلیون تن به 2/177 میلیون تن رسید. مصرف و تولید ترکیه نیز روندی مشابه داشت، به گونه‌ای که با مصرف 8/30 میلیون تن قراضه نسبت به سال 2010 بیش از 9/21 درصد رشد داشت و تولید فولاد خام در همین سال از 1/29 میلیون تن به 1/34 میلیون تن رسید و 17 درصد رشد داشت.
مقایسه جهانی
در سال 2011 مصرف آهن قراضه چین با 3/3 درصد افزایش به 91 میلیون تن رسید، در حالی که تولید فولاد خام با 1/9 درصد به 9/683میلیون تن شد.
در آمریکا افزایش ۳/۷ درصدی در تولید فولاد خام (۴/۸۶ میلیون تن) با کاهش ۶/۶ درصدی در مصرف قراضه (۵۶ میلیون تن) همراه بود. رولف ویلکی مشاوره آماری این موسسه در این خصوص اظهار کرد: «این افزایش بیانگر رونق تولید در صنعت خودرو و لوله (OCTG) می‌باشد. البته تولید در کوره‌های قوس الکتریکی با نرخ بالاتری صورت گرفته است.
واردات قراضه
روند جهانی تجارت قراضه در سال ۲۰۱۱ تحت تاثیر دو قطب آمریکا به عنوان صادرکننده و ترکیه به عنوان واردکننده عمده بود. ترکیه ۴۶/۲۱ میلیون تن واردات قراضه در سال ۲۰۱۱ داشت، در حالی که این میزان در سال ۲۰۱۰ در حدود ۱۹ میلیون تن بود. کره جنوبی نیز ۶۳/۸ میلیون تن واردات داشت که نسبت به ۰۹/۸ میلیون تن سال ۲۰۱۰ افزایش اندکی داشت.
سال گذشته واردات قراضه چین با 7/15 درصد، به 77/6 میلیون تن رسید، در حالی که واردات تایوان 7/0 درصد کاهش داشت و به 33/5 میلیون تن رسید.
در سال گذشته واردات هند ۷/۱۰ درصد، واردات اندونزی ۴/۳۱ درصد و تایلند ۴/۴۶ درصد افزایش داشت.