گروه بورس کالا - در شرکت بورس کالای ایران، جمعا ۲۹‌هزار و ۴۷۰‌تن انواع آلومینیوم، میلگرد، مس، قیر، پلی اتیلن، اسلاگ واکس، اکستراکت، جو و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۳۰۳‌میلیارد و ۹۰۱‌میلیون و ۵۶۰‌هزار ریال دادوستد شد. تالار این بورس در این روز شاهد جمعا ۳۴‌هزار ۳۷۰‌تن عرضه و در مقابل ۴۱‌هزار و ۴۰۰‌تن تقاضا برای محصولات فلزی، پتروشیمی و کشاورزی بود که شامل ۲۰‌هزار و ۶۲۰‌تن عرضه و در مقابل ۲۰‌هزار و ۵۳۰‌تن تقاضا برای محصولات پتروشیمی، ۱۲‌هزار و ۷۴۰‌تن عرضه و در مقابل ۲۰‌هزار و ۲۰ ‌تن تقاضا برای محصولات فلزی و یک هزار و ۱۰ ‌تن عرضه و در مقابل ۸۵۰‌تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات پتروشیمی

در رینگ محصولات پتروشیمی در گروه قیر، ۱۲‌هزار و ۹۹۰‌تن انواع قیر در ۹ رینگ معاملاتی به ارزش ۴۰‌میلیارد و ۸ میلیون و ۶۰۰‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۰۸/۴۴ و ۱۶/۱۳‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

همچنین در این روز دررینگ محصولات پتروشیمی در گروه روغن ۳۶۰‌تن اسلاگ واکس به ارزش ۲‌میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال دادوستد شد که از نظر حجم و ارزش ۲۲/۱ و ۹۱/۰‌درصد از کل بازار را شامل شد.۳‌هزار ‌تن اکستراکت نیز در این رینگ به ارزش ۱۲‌میلیارد و ۲۸‌میلیون و ۷۵۰‌هزار ریال به صورت نسیه در یک رینگ دادوستد شد که به ترتیب ۱۸/۱۰ و ۶۹/۳‌درصد از کل بازار را در اختیار خود گرفت. همچنین ۲‌هزار و ۶۷۰‌تن پلی اتیلن سبک خطی نیز در این رینگ به ارزش ۳۹‌میلیارد و ۱۱۵ میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال به صورت نقدی در یک رینگ دادوستد شد که به ترتیب ۰۶/۹ و ۸۷/۱۲‌درصد از کل بازار را در اختیار خود گرفت.

رینگ محصولات فلزی

در رینگ محصولات فلزی در گروه فولاد، ۸‌هزار ‌تن انواع میلگرد در ۲ سبد به ارزش ۷۹‌میلیارد و ۱۷۸‌میلیون ریال به صورت نقدی و سلف دادوستد شد که از نظر حجم و ارزش ۱۵/۲۷ و ۰۵/۲۶‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در این رینگ همچنین یک هزار و ۵۴۰‌هزار‌تن انواع مس به صورت نقدی در ۳ رینگ معاملاتی به ارزش ۱۲۵‌میلیارد و ۹۳۰ میلیون و ۷۶۰‌هزار ریال به فروش رفت که از نظر وزن و ارزش ۲۳/۵ و ۴۴/۴۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.در گروه آلومینیوم نیز ۶۰‌تن شمش به ارزش یک میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال در یک رینگ به صورت نقدی معامله شد که از نظر وزن و ارزش ۲۰/۰ و ۵۷/۰‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

رینگ محصولات کشاورزی

در رینگ محصولات کشاورزی در گروه جو، ۶۹۰‌تن جو دامی به صورت نقدی در ۲ رینگ معاملاتی به ارزش ۲‌میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال دادوستد شد که از نظر حجم و ارزش ۳۴/۲ و ۷۷/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این روز در گروه کنجاله، ۱۶۰‌تن کنجاله سویا و کلزا به ارزش ۷۹۳ میلیون و ۴۵۰‌هزار ریال به صورت نقدی و سلف در ۴ رینگ معاملاتی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۴/۰ و ۲۶/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

عرضه ۲۰‌تن ذرت در این رینگ بدون تقاضا باقی ماند.