نگرانی فولادسازان بخش خصوصی از کاهش قیمت آهن
گروه بورس کالا- منحنی قیمت آهن‌آلات به ویژه میلگرد در بازار غیررسمی همچنان رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، در پی افت قیمت آهن‌آلات از ابتدای هفته گذشته رکود بر این بازار حاکم شده است.
بر اساس این گزارش، تعدد فروشندگان، نبود تقاضا، کمبود نقدینگی در بازار موجب شد تا قیمت آهن‌آلات در حال سقوط قرار گیرد.
جو روانی حاکم بر بازار پایین آمدن قیمت دلار، افت نرخ انرژی و قیمت شمش در بازارهای جهانی به کاهش قیمت پایه محصولات ذوب‌آهن اصفهان نیز منجر شده است.
عوامل یاد شده از اوایل هفته گذشته موجب سقوط قیمت آهن‌آلات در بازار غیررسمی شد که این امر نگرانی فولادسازان بخش‌خصوصی را در پی دارد.
به گفته فولادسازان، بخش خصوصی در صورت تداوم وضعیت حاکم بر بازار داخلی تولیدکنندگان این بخش با مشکل جدی روبه‌رو خواهند شد.
در معاملات روز دوشنبه هفته جاری میلگرد اغلب کارخانه‌های داخل افت قیمت داشتند؛ به گونه‌ای که این امر در مورد میلگرد تولیدی فولاد اهواز، اردبیل، البرز، نورد فولاد کرمانشاه، ذوب‌‌آهن ملایر و فولاد آذربایجان به چشم می‌خورد.
در مدت یاد شده، میلگرد تولیدی مجتمع فولاد بناب، الیگودرز، پارس و فولاد نطنز بدون تغییر قیمت در بازار غیررسمی عرضه شدند.
در این مدت، محصولات فولادی در بازار تهران بدون تغییر قیمت به فروش رسیدند.
در مبادلات روز دوشنبه هفته جاری اما تیرآهن نسبت به روزهای اخیر با نوسان روبه‌رو بود؛ به طوری که هر شاخه تیرآهن 14 و 18 با افزایش 20 و 40هزار ریالی در بازار غیررسمی با رشد اما هر شاخه تیرآهن 16 با افت 5هزار ریالی دادوستد شد.
در مدت یاد شده، هر شاخه تیرآهن ۲۰ و ۲۲ از ثبات قیمت در بازار تهران نسبت به روز قبل از آن برخوردار بود.
در این مدت، سبد تیرآهن درشت نیز نوسان قیمت داشت؛ به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن 24 با کاهش 10هزار ریالی و هرشاخه تیرآهن 24 با کاهش 10هزار ریالی و هر شاخه تیرآهن 27 با افزایش 20هزار ریالی در بازار غیررسمی عرضه شدند.