بورس نیوز - بزرگ‌ترین تولیدکننده قلع جهان به لطف رشد قیمت این محصول و افزایش فروش توانست سود شش ماه ابتدایی سال خود را ۷/۳۳‌درصد بالا ببرد.

شرکت چینی Yunnan درمدت مذکور ۶۶/۵‌میلیارد یوان درآمد کسب کرده که نشان‌دهنده ۵/۵۳‌درصد افزایش درآمد می‌باشد. سود حاصل نیز در این مدت ۴/۳۶۲‌میلیون یوان (۵۳‌میلیون دلار) گزارش شده است.

در سال جاری به لطف کاهش ذخایر قلع در جهان، قیمت این فلز تاکنون ۴۳‌درصد افزایش یافته است. میزان عرضه قلع در این مدت از جانب دو تولیدکننده بزرگ این محصول یعنی چین و اندونزی کاهش قابل‌توجهی داشته است.

با وجود رشد سوددهی Yunnanدرسال جاری، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با افزایش ارزش یوان در مقابل ارزهای مطرح جهان و همچنین بالا رفتن مالیات بر صادرات این محصول درچین، سوددهی شرکت در ادامه سال تحت‌تاثیر قرار بگیرد.

موسسه BOC International در تحلیل خود پیرامون Yunnan اعلام کرده است که پیش‌بینی افزایش سود این شرکت در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تنها بین ۵ تا ۷‌درصد خواهد بود.

از ابتدای سال جاری میلادی، دولت چین مالیاتی ۱۰درصدی را بر صادرات قلع وضع نموده است تا بدین وسیله از مازاد تراز تجاری خود کاسته و با محدود کردن تولید قلع، در مصرف برق صرفه جویی نماید.

در شش ماه ابتدایی سال به دنبال افزایش مالیات بر صادرات قلع، هزینه‌های عملیاتی Yunnan با ۹/۵۴‌درصد افزایش به ۲۳/۵‌میلیارد یوان رسیده است.

این امر باعث شده که در سال‌جاری ظرفیت تولیدی این شرکت افزوده نشود.