بورس نیوز - شرکت ethanex، بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول در جهان، قصد دارد قیمت این محصول را برای ماه اگوست ۱۵۸‌سنت در هر گالن تعیین کند.

قیمت قطعی از جانب این شرکت در هفته آینده قرار است اعلام شود، اما منابع خبری مطلع قیمت ۱۵۸سنت را بسیار محتمل می‌دانند. قیمت‌های جدیدی Methanex به دنبال اعلام قیمت ۱۵۵ سنت از جانب شرکتChemicals Southanex تعیین خواهد شد.

شرکت hemicals Southanec با وضع قیمت ۱۵۵‌سنت برای هر گالن متانول، بسیاری از فعالان بازار این محصول را شگفت زده کرد؛ چراکه انتظارات بازار به سمت قیمت‌های بالاتر سوق پیدا کرده بود.

در هفته گذشته، اختلال موقت در پروژه ۹۰۰‌هزار تنی تولید اتانول شرکت Atlantic Methanol در گینه باعث شده بود که قیمت‌ها به شدت بالا رود، اما با رفع نقص بروز کرده، قیمت در پایان هفته حتی تا ۱۳‌درصد کاهش یافت.

قیمت متانول در پایان هفته برای تحویل در ماه آگوست تحت قرارداد FOB به ۱۴۱‌سنت در هر گالن رسید. قیمت برای ماه سپتامبر نیز ۱۳۵‌سنت گزارش شده است.

به هرحال خبر قیمت‌های پایین‌تر از ۱۶۰ سنت برای ماه آگوست از جانب شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده توانسته تا بسیاری از خریداران را خرسند نماید. به هرحال در هفته‌ای که گذشت نوسان زیادی در بازار متانول به‌وجود آمد، اما در هفته‌های آینده برای بازار این محصول ثبات پیش‌بینی می‌شود.