گروه بورس کالا- در هفته گذشته (بیست و پنجم لغایت سی‌ام آبان ماه) در شرکت بورس کالای ایران جمعا ۴۸۸هزار و ۳۱ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، کنسانتره فلزات گرانبها و مولیبدن، جو، ذرت، کنجاله دانه‌های روغنی، قیر، شیمیایی، پلیمر، اکستراکت، پلی اتیلن و روغن به ارزش۳ تریلیون و ۱۹۴ میلیارد و ۶۴۸ میلیون و ۸۲۹ هزار ریال داد‌و‌ستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل ازآن، از لحاظ حجم ۱۶۷‌درصد و از نظر ارزش۱۸۴‌درصد رشد را نشان می‌دهد.

رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی

بر اساس این گزارش در هفته گذشته در رینگ محصولات پتروشیمی،۷۱ هزار و ۹۲۰ تن قیر به ارزش ۲۵۹ میلیارد و۸۲۷ میلیون و ۷۴۰ هزار ریال معامله شد. همچنین در گروه مواد شیمیایی رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی نیز ۸۰۰تن از این مواد به ارزش ۴ میلیارد و ۱۴۳ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال به فروش رفت. بر اساس این گزارش در گروه محصولات پلی‌اتیلن نیز ۱۳ هزار و ۲۹۰ تن پلی‌اتیلن سبک خطی به ارزش ۱۳۸ میلیارد و ۸۳۴ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال دادوستد شد.در هفته مورد بررسی ۳۲۰ تن روغن پایه و اسلاگ واکس به ارزش یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال معامله شد. همچنین در این هفته ۹ هزار و ۵۴۰ تن پلیمر به ارزش ۸۸ میلیارد و ۴۵ میلیون و ۱۹۰ هزار ریال داد‌و‌ستد شد.در هفته مورد بررسی در رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی تالار نقره‌ای ۱۰۰تن اکستراکت به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال داد‌و‌ستد شد.

رینگ طلا

براساس این گزارش؛ در هفته مورد بررسی به‌رغم عرضه ۲ کیلو و ۹۸۲ گرم شمش طلا و تقاضای ۷ کیلو و ۴۹۵ گرمی برای این محصول به دلیل عدم توافق بین خریدار و فروشنده بر سر قیمت آن هیچ‌گونه معامله‌ای صورت نگرفت.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است؛ در هفته مورد بررسی۳۸۱ هزار و ۴۳۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۲ تریلیون و ۳۷۷ میلیارد و۵۷۴ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال معامله شد. بر اساس این گزارش در هفته‌ای که گذشت، ۲ هزار و ۱۸۰ تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۵۸ میلیارد و۳۵۱ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال داد‌و‌ستد شد. در گروه محصولات مس، ۶ هزار و ۱۴۱ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۹۵ میلیارد و ۶۴۲ میلیون و ۸۴۹ هزار ریال معامله شد. همچنین در هفته مورد بررسی ۴۵ تن کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۲۸ میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال دادوستد شد. براساس این گزارش در گروه محصولات کنسانتره مولیبدن نیز ۴۱۰ تن سولفور مولیبدن به ارزش ۳۶ میلیارد و ۲۱۲ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال معامله شد.

رینگ محصولات کشاورزی

در گروه معاملاتی کنجاله ۴۲۵ تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال معامله شد.همچنین در گروه ذرت، ۹۸۵ تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال دادوستد شد. بر اساس این گزارش در هفته مورد بررسی ۴۴۵ تن جو نیز در رینگ محصولات کشاورزی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال معامله شد.