ایسنا- قیمت تمام شده هر کیلو شمش آلومینیوم حدود ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ تومان است.

محمد ابراهیم رازقی، معاون مالی اقتصادی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو)، با بیان این مطلب افزود: این در حالی است که در حال حاضر قیمت شمش آلومینیوم در بازار داخل زیر قیمت تمام شده و کیلویی ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان است.

وی خاطر نشان کرد: در این شرایط قیمت مواد اولیه شمش آلومینیوم در سطح جهانی کاهش نداشته و تنها قیمت خود آلومینیوم کاهش یافته است. به گفته وی قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی از چند ماه گذشته روند نزولی داشته و از حدود تنی ۳۲۰۰ دلار در سال جاری به حدود ۱۴۳۰ دلار کاهش داشته است.

رازقی با بیان این‌که از حدود دو ماه پیش بازار آلومینیوم راکد بوده و خرید و فروش چندانی انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت آلومینیوم سیر نزولی دارد،‌ بازار آن نیز راکد می‌شود، زیرا خریداران با احتمال آن که ممکن است قیمت‌ها بیشتر کاهش یابد، از خرید خودداری می‌کنند.

معاون مالی اقتصادی ایرالکو گفت: در حال حاضر موجودی آلومینیوم در سطح دنیا بالا بوده و فقط آلمان بیش از دو میلیون تن موجودی دارد که این مساله یکی از عوامل کاهش قیمت‌ها است. وی تصریح کرد: با تصمیم روز گذشته آمریکا برای کمک به صنایع خودروسازی ممکن است که بازار آلومینیوم نیز بهبود یابد. گفتنی است، خودروسازان از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان آلومینیوم در سطح جهان هستند.