عقب‌نشینی فولاد از بورس

گروه بورس کالا- دیروز در پی عرضه نشدن محصولات ذوب‌آهن و فولاد وارداتی‌ها در بورس کالا، رینگ فولاد بی‌رونق بود و تنها ۲ سبد میلگرد فولاد آذربایجان عرضه شد که هیچ‌یک فروش نرفت. این در حالی است که معمولا در روزهای یکشنبه محصولات ذوب آهن و دیگر کالاهای وارداتی در بورس عرضه می‌شد. براساس این گزارش فولاد آذربایجان میلگرد ۲۵ تا ۱۴- ۳ A را با نرخ ۶۲۵۰ریال عرضه کرد اما خریداران ۵۸۵۰ریال را پیشنهاد دادند. سبد میلگرد ۳۲ و۲۸-۳ A این شرکت نیز با قیمت ۶۲۵۰ریال عرضه شد اما خریداران قیمت ۶۱۵۰ریال را پیشنهاد کردند که به دلیل عدم کاهش قیمت از سوی عرضه‌کننده این کالا فروش نرفت. به نظر می‌رسد رکود حاکم بر معاملات فولاد عامل اصلی این رویداد بوده است.

در این روز در رینگ فلزی بیلت ۸-۶۰۶۳ ایرالکو با نرخ ۲۷هزار ریال عرضه شد که ۲۰ تن آن با همین نرخ فروش رفت. بیلت ۷۰۷۵ این شرکت هم ۲۷هزار و ۵۰۰ریال عرضه شد، اما فروش نرفت. شمش ۱۰۰۰پوندی ۵/۹۹ المهدی نیز با قیمت ۱۸هزار و ۹۰۰ریال عرضه شد که ۲۰۰ تن از آن فروش رفت. در این روز در رینگ پتروشیمی نرخ قیر ثابت ماند. در این روز پلی‌اتیلن سنگین ۹۰ تن با نرخ ۷۲۰۰ریال، پلی‌اتیلن سنگین ۷۰۰تن با قیمت ۹۹۸۰ریال، پلی‌اتیلن سنگین‌ گرید PEWAX ۵۰۰ تن با نرخ ۵۵۰۰ریال، پلی‌پروپیلن ۴۸۰ تن با نرخ ۷۳۰۰ریال، پلی‌پروپلین HPN۵۰۰ت۴۰۰ تن ۷۳۰۰ریال، پلی پروپیلن رافیا ۱۸۰تن، ۷۲۰۰ریال و پلی‌پروپیلن گرید پایپ ۵۰ تن با نرخ ۱۰۲۰۰ریال معامله شد که قیمت پلی پروپلین HPN۵۰۰ د۶۷/۲ درصد کاهش یافت. قیمت پلی‌پروپیلن رافیا نیز ۷/۲درصد کاهش داشت.

اسلاک واکس نفت سپاهان ۱۶۰ تن با نرخ ۴۸۰۰ریال عرضه و معامله شد.

اکستراک نفت سپاهان نیز ۲۰۰ تن با نرخ ۲۵۰۰ریال عرضه و مبادله شد.

قیر ۷۰/۶۰ نفت پاسارگاد (تحویل شیراز)، ۲هزار تن با نرخ ۳۲۰۰ریال معامله شد. قیر ۷۰/۶۰ این شرکت تحویل تهران نیز با قیمت ۳۲۰۰ریال، ۲هزار تن معامله شد.

قیر ۲۵۰ MC تحویل آبادان نیز با نرخ ۳۸۵۰ریال، ۱۵۰تن فروش رفت. این کالا تحویل شیراز با همین قیمت ۶۹۰ تن فروش رفت.

این شرکت قیمت قیر ۷۰/۶۰ اراک و آبادان خود را با نرخ ۳۳۰۰ریال عرضه کرد، اما فروش نرفت.