بورس نیوز- به دنبال افزایش قیمت نفت خام و تشدید احتمال رشد خرید ذرت به منظور تهیه سوخت های جایگزین قیمت این محصول افزایش یافت. طی معاملات روز جمعه در برد معاملاتی شیکاگو،‌ قیمت هر بوشل ذرت بری تحویل در ماه مارس ۵.۲۵ (۱.۳درصد) افزایش یافت و به ۴.۱۲۲۵ دلار رسید. قیمت در طول این هفته تغییر قابل ذکری نداشته است.

همچنین پس از اعلام گزارش دپارتمان کشاورزی ایالات‌متحده مبنی بر افزایش تقاضا برای محصولات کشاورزی صادراتی این کشور، قیمت گندم افزایش یافت.

هر بوشل ذرت برای تحویل در ماه مارس طی معاملات پایان هفته در برد معاملاتی شیکاگو با ا۰.۲۵ سنت افزایش قیمت به ۶.۱۱ دلار رسید. قیمت در طول هفته دو درصد افزایش یافت. در این میان به دنبال بهبود شرایط آب و هوایی در آرژانتین و افزایش تولید سویا در پی این وضعیت، قیمت این محصول کاهش یافت. در برد معاملاتی شیکاگو طی روز جمعه هر بوشل سو یا به میزان سه سنت (۰.۳درصد) ارزان شد و به قیمت ۹.۷۷ دلار رسید. قیمت سویا در طول هفته ۲.۱درصد افزایش یافته است.

همچنین در برد معاملاتی ICE طی معاملات پایان هفته، هر تن کاکائو برای تحویل در ماه مارس با ۱۲۵ دلار (۴.۷ درصد) کاهش قیمت مواجه شد و به ۲۵۴۰ دلار رسید. کاکائو در سال ۲۰۰۸ بهترین عملکرد قیمتی را در میان کالاهای حاضر در محاسبه شاخص CRR رویترز با ۳۱درصد افزایش، به ثبت رسانده بود.