زهرا مسافر: طی هفته گذشته میلگرد در بازار تهران به قیمت زیر ۶۰۰ تومان کاهش یافت.

اول هفته گذشته فعالان بازار پیش‌بینی کرده بودند که در پی تداوم کاهش قیمت آهن‌آلات، میلگرد به پایین ۶۰۰ تومان در هفته جاری خواهد رسید، اما این در حالی است که این پیش‌بینی در هفته گذشته محقق شد.به گفته این فعالان، هم‌ اکنون به میزان حدود ۴۰هزار تن شمش وارداتی در بازار داخل موجود است که این امر موجب کاهش قیمت میلگرد خواهد شد. از سوی دیگر، اخیرا به علت رشد تقاضای میلگرد از سوی برخی از کشورهای همسایه، افزایش نرخ این محصول متصور است زیرا که تقاضا در عراق با رشد مواجه شده است از این‌رو بازار بهتری برای میلگرد نسبت به شرایط فعلی طی ماه‌های آینده پیش‌بینی می‌شود. البته به گفته فعالان بازار، با توجه به رشد تقاضا، بازار خوبی برای شمش نیز طی ماه‌های آینده پیش‌بینی می‌شود.

طی مبادلات هفته گذشته در مجموع روند قیمت آهن‌آلات در بازار داخل نزولی بود به گونه‌ای که نرخ میلگرد از بالای ۶۰۰ تومان به ۵۹۰ تومان رسید.

طی مدت یاد شده تیرآهن نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شد به طوری که کاهش نرخ‌ها بین ۵۰ تا ۹۰هزار ریال در نوسان بود.

در این مدت شمش فولاد تولید داخل نیز کاهش قیمت را تجربه کرد به گونه‌ای که شمش فولاد جنوب بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ریال افت داشت.در حال حاضر هر کیلو شمش ۱۲۵×۱۲۵ در بنادر شمالی کشور به نرخ ۴۶۰ تومان، شمش ۱۰۰×۱۰۰ به مبلغ ۴۷۰ و شمش ۱۵۰×۱۵۰ به قیمت ۴۴۰ تومان عرضه می‌شود.