گروه بورس کالا- هادی خسروی‌فر: مدیر تالار بورس کالا گفت: موافقت اصولی با پذیرش نفت کوره در بورس کالا انجام شده است؛ ولی زمانی برای عرضه مشخص نیست.

محمود غفاری درباره پذیرش نفت کوره با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: شرکت پالایش پخش فرآورده‌های نفتی موافقت خود را با پذیرش محصول نفت کوره اعلام کرده است و پذیرش این محصول در مرحله کارشناسی در خصوص نحوه عرضه و شرایط نگهداری محصول است. وی درباره زمان احتمالی عرضه این محصول گفت: زمان مشخصی برای عرضه این محصول می‌توان اعلام کرد و پذیرش و عرضه این محصول منوط به پایان کار کارشناسی است و در آینده نزدیک پذیرش و عرضه این محصول محقق می‌شود. غفاری درباره زمان عرضه محصولات صادراتی در بورس گفت: قرار بر آن شده است که بازرگانی پتروشیمی تا پایان هفته لیست محصولاتی را که امکان صادرات آن در بورس وجود دارد، به بورس اعلام کند و با دریافت لیست محصولات زمان عرضه‌ها مشخص خواهد شد.

این در حالی است که شاددل، مدیرعامل بازرگانی پتروشیمی خبر از عرضه محصولات در خرداد ماه داده است.

وظیفه بورس تنها مدیریت تالار

غفاری در ادامه با اشاره به گزارش روز شنبه «دنیای اقتصاد» که در آن وظیفه بورس، کنترل بازار داخلی اعلام شده بود، اظهار داشت: بر اساس اساس‌نامه بورس کالا بورس وظیفه‌ای برای کنترل بازار ندارد و بورس تنها مدیریت تالار معاملات برای کشف نرخ صحیح را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که جزئیات متن نامه ذکرشده در گزارش روز شنبه توسط یوسف مسافر، مدیر برنامه‌ریزی فن‌آوری اطلاعات شرکت بازرگانی پتروشیمی به خبرنگار دنیای اقتصاد اطلاع داده شده بود.