گروه بورس کالا - با تداوم رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی قیمت فلزات پایه نیز همزمان با این جهش افزایش یافت‌.

بدین ترتیب مس مرز5‌هزار‌دلار را برای سومین بار در طی یک هفته اخیر رد کرد و به 5‌هزارو 47‌دلار رسید.
مس ۱۱۱‌دلار رشد
در طی معاملات روز نهم در بورس فلزات لندن قیمت مس با 111‌دلار رشد قیمت با نرخ 5‌هزار و47‌دلار معامله شد. درنتیجه هرتن از آن با خرید نقدی 5‌هزار و 46‌دلار ثبت شد‌.
در این روز در انبارهای لندن مجموعا ۲۹۶‌هزارو۳۵۰ تن مس موجود بود که ۲۶۵‌هزارو۵۰ تن از آن معامله شد.
آلومینیوم 28‌دلار رشد ثبت کرد
در معاملات روز نهم ژوئن در بورس فلزات لندن قیمت آلومینیوم ۲۸‌دلار و قیمت آلیاژآلومینیوم ۴۰۰‌دلار رشد کرد‌. در نتیجه هر تن آلومینیوم با نرخ یک‌هزارو۵۹۹‌دلار معامله شد‌. خرید نقدی این کالا یک‌هزار و ۵۹۸‌دلار و ۵۰‌سنت معامله شد‌.
آلیاژآلومینیوم در این روز با نرخ یک‌هزار و 340‌دلار معامله شد‌. خرید نقدی این کالا با قیمت یک‌هزار و 320‌دلار ثبت شد‌.
در انبارهای بورس لندن در این روز ۴‌میلیون و ۲۷۷‌هزارو۷۷۵ تن آلومینیوم موجود بود که ۴‌میلیون و ۱۶۰‌هزارو۳۰۰ تن معامله شد.
آلیاژآلومینیوم 95‌هزار و 40 تن موجود بود که 88‌هزارو600 تن از آن معامله شد‌.
حرکت هماهنگ سرب وروی با بازاردر معاملات دومین روز از هفته جاری قیمت سرب ۷۴‌دلار و نرخ روی ۴۴‌دلار رشد کرد‌.
در نتیجه هر تن سرب با نرخ یک‌هزار و 690‌دلار و هر تن روی با نرخ یک‌هزار و 564‌دلارو 50‌سنت فروخته شد‌. خرید نقدی سرب یک‌هزار و 689‌دلار و خریدنقدی روی یک‌هزار و 564‌دلار ثبت شد‌.
در این روز در انبارهای لندن ۸۱‌هزارو ۳۲۵ تن سرب در انبارها موجود بود که ۸۱‌هزار و ۲۵ تن از آن معامله شد‌. روی در این روز ۳۲۷‌هزار و ۴۰۰ تن در انبارها موجود بود که ۳۱۷‌هزارو ۷۰۰ تن از آن معامله شد‌.
قلع بیشترین رشد را داشت
در معاملات روز نهم ماه ژوئن قیمت قلع ۷۷۵‌دلار رشد کرد‌. در نتیجه هر تن از آن با نرخ ۱۵‌هزار و ۱۵۰‌دلار معامله شد‌. خرید نقدی این کالا ۱۵‌هزارو ۱۰۰‌دلار بود‌.
در این روز نیکل 325‌دلار رشد کرد‌. در نتیجه هر تن از این کالا با قیمت 14‌هزارو 650‌دلار معامله شد‌. خرید نقدی این کالا در هر تن 14‌هزار و 630‌دلار بود.
طبق آخرین آمار در بورس لندن مجموعا ۱۵‌هزارو ۴۹۵ تن قلع موجود است که از این حجم در روز مورد نظر ۱۴‌هزارو۷۸۰ تن معامله شد‌.
نیکل نیز 109‌هزار و 62 تن در انبارها موجود بود که در این روز 104‌هزارو724 تن از آن معامله شد‌.