در هفته گذشته (منتهی به ۳ اسفند ماه)، بیش از ۵۵۸ هزار تن انواع کالا در تالارهای بورس کالای ایران با ارزشی افزون بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، در این هفته و در تالار محصولات صنعتی و معدنی در حالی بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۷ هزار میلیارد ریال دادوستد شد که به لحاظ حجم و ارزش، رشد ۱۸ و ۱۲ درصدی را تجربه کرد. در این تالار افزون بر ۲۸۹ هزار تن انواع محصول فولادی،۵۰ هزار تن سنگ آهن،۳۶ هزار تن محصولات مس،۱۰ هزار تن کک ،۸۶۴۰ تن انواع محصولات آلومینیوم،۱۸۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۱۰ کیلو گرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت. در این تالار، معاملات انواع محصولات آلومینیوم نسبت به مدت مشابه هفته قبل به لحاظ حجم و ارزش با افزایش بیش از ۱۷۸ و ۱۷۹ درصدی روبه‌رو شد.

تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در هفته ای که گذشت شاهد معامله بیش از ۱۶۳ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۳۴۶۰ میلیارد ریال بود. در این تالار، بیش از ۴۶ هزار تن انواع مواد پلیمری به ارزش بیش از ۱۷۳۱ میلیارد ریال داد و ستد شد. گروه قیر نیز در طول این هفته، بیش از ۵۹ هزار تن انواع قیر را با ارزش افزون بر ۸۸۶ میلیارد ریال مورد معامله قرار داد.

تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی همچنین در این هفته شاهد معامله بیش از ۲۶ هزار تن وکیوم باتوم و بیش از ۲۶ هزار تن مواد شیمیایی بوده است.

از دیگر فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی که در هفته مذکور معامله شد می‌توان به ۶۰۰ تن گوگرد، ۳۴۰ تن انواع گازها، یک‌هزار تن انواع روغن، ۱۵۲۴ تن انواع حلال،۲۰۰ تن آیزوفید و یک‌هزار تن آیزوریسایکل اشاره کرد. معامله انواع حلال، نسبت به مدت مشابه هفته قبل با رشد ۴۹ درصدی حجم و ۴۶ درصدی ارزش مواجه شد. براساس این گزارش، تالار محصولات کشاورزی در این هفته نیز شاهد معامله ۷۵ تن ذرت به ارزش ۴۸۰ میلیون ریال بوده است.