گروه بورس کالا- اکثر صاحبان خانه از خسارات ناشی از آتش‌سوزی بر منازل آگاهند و همواره از برنامه یا دستورالعمل مرتبی برای احداث منازل از فولاد حمایت و پیروی می‌کنند؛ چون بیشتر منازل آمریکاییان چوبی است خصوصا قشر کم‌درآمد، فولاد می‌‌تواند تا حدی مانع تسریع آتش‌سوزی شود. نتایج تحقیقات انجام شده که در اواسط ژوئیه منتشر شده است، نشان می‌دهد که ۸۷درصد مصرف‌کنندگان زمانی که خانه‌ای را در مناطق به اصطلاح پرخطر از نظر آتش‌سوزی مانند مناطق جنگلی احداث می‌کنند، ترجیح می‌دهند که سقف خانه‌های خود را از فولاد یا فلزات دیگر بسازند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که فولاد دارای خاصیت ضد آتش است؛ یعنی در حقیقت آتش‌سوزی را به تاخیر می‌اندازد و ماده‌ای است که برای پوشش سقف منازل خصوصا در مناطق غربی آمریکا که مستعد آتش‌سوزی‌های جنگلی هستند، استفاده می‌شود.

در حقیقت ۲نفر از هر ۳نفر مالکان خانه اظهار داشتند که آنان از آیین‌نامه‌های جدید دولت مبنی بر ساخت خانه‌ها از فولاد در مناطق مستعد آتش‌سوزی حمایت کرده و آن را اجرا خواهند کرد.

این تحقیقات که به حمایت انجمن آهن و فولاد آمریکا صورت پذیرفته است، بخشی از اقدامات ایمنی بود که در تابستان به اجرا درآمد.

این اقدامات شامل آموزش مصرف‌کنندگان فولاد درخصوص مزیت‌های ایمنی فولاد و ارائه نکات ایمنی به مصرف‌کنندگان در رابطه با مقابله با آتش‌سوزی بوده است.

این بررسی‌ها و نتایج آن موجب شده است که کارخانه‌های فولادسازی توجه داشته باشند که مصرف داخلی فولاد افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

احداث خانه‌های فولادی یکی از موثرترین ابزارهایی است که می‌تواند از میزان احتمالی آتش‌سوزی منازل بکاهد.

کارشناسان می‌گویند استفاده از فولاد نه‌تنها می‌تواند مانع توسعه آتش‌سوزی شود، بلکه خانه‌های ساخته شده از تیرآهن یا میلگرد می‌تواند تا ۵۰سال دوام داشته باشد که تقریبا ۵/۲برابر عمر خانه‌های سنتی که سقف آنان با الوار چوبی (شینگل) و آسفالت ساخته می‌شود، خواهد بود. در این خصوص گفته می‌شود که نصب سقف فولادی به شما و خانواده‌های شما این امکان را می‌دهد تا با ایمنی بیشتری زندگی کنید.

کارشناسان انجمن آهن و فولاد آمریکا می‌گویند از طریق برنامه‌های توسعه بازار این انجمن (AISI) و فولادسازان درصدد تولید فولادهای بهتری برای مصرف در صنایع ساختمانی هستند. علاوه‌بر این AISI با مشارکت دیگر شرکت‌ها اقدام به ایجاد انجمن فولادهای ساختمانی در سال ۱۹۹۸ کنند.

اتحاد بین تولیدکنندگان فلزات ساختمانی، کارخانه‌های رنگسازی و صنایع اندودکاری، تجار، انجمن‌های صنایع فلزی و پیمانکاران ساختمانی در حال توسعه و گسترش بوده و سرمایه‌گذاری در بخش تولید فلزات و فولادهای جدید جهت مصرف در بخش خانه‌های مسکونی را افزایش می‌دهد.