روند قیمت آهن نزولی بود - ۲۶ آبان ۸۶

گروه بورس کالا - زهرا مسافر: طی هفته گذشته قیمت آهن روند نزولی داشت وجو آرامش در بازار حاکم بود.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، طی هفته گذشته بنابر اظهارات برخی از فعالان بازار آهن، بازار با کمبود تقاضا مواجه شده بود، به گونه‌ای که معاملات آهن خیلی رونق نداشت. بنابراین گزارش، طی مدت یاد شده آرامش بر بازار آهن حاکم شده به گونه‌ای که فعالان این بازار معتقدند که وضعیت آهن مجددا به حالت طبیعی خود بازخواهد گشت، اما این آرامش مقطعی خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: طی هفته گذشته میلگرد با افت قیمت مواجه بود، به طوری که میلگرد ۱۰ آجدار شاخه و ۱۲ آجدار اردبیل با کاهش ۵۰ ریالی و ۲۰۰ ریالی در هر کیلو به نرخ ۷هزار و ۸۵۰ ریال و ۷هزار و ۴۰۰ ریال در بازار غیررسمی عرضه شدند.

در مدت یاد شده میلگرد نمره ۱۴ تا ۲۵ آجدار میانه نیز کاهش قیمت ۱۵۰ تا ۳۵۰ ریالی را در هر کیلو تجربه کردند و به مبلغ ۷هزار و ۳۵۰ ریال تا ۷هزار و ۵۵۰ ریال مورد مبادله قرار گرفتند.

در این مدت فولاد البرز میلگرد ۱۰ آجدار شاخه خود را با کاهش ۵۰ ریالی در هر کیلو از ۷هزار و ۹۵۰ ریال به نرخ ۷هزار و ۹۰۰ ریال در پایان هفته گذشته در بازار غیررسمی عرضه کرد.

طی هفته گذشته هر کیلو میلگرد ۱۲-۲نA و ۱۴ آجدار کرمانشاه نیز با افت قیمت ۱۰۰ ریالی به مبلغ ۷هزار و ۶۵۰ ریال در پایان هفته گذشته در بازار غیررسمی به فروش رسیدند.

طی مدت مورد بررسی همچنین فولاد الیگودرز میلگرد ۸ آجدار و ۱۰ آجدار کلاف را با کاهش قیمت ۳۰۰ ریالی و ۱۰۰ ریالی در هر کیلو به نرخ ۷هزار و ۹۰۰ ریال و ۷هزار و ۵۰۰ ریال عرضه کرد.

در این مدت، شرکت یادشده میلگرد ۸ و ۱۰آجدار شاخه - آج۳۴۰ را با کاهش قیمت ۲۰۰ریالی در هر کیلو به نرخ ۸هزار و ۲۰۰ریال و ۷هزار و ۸۰۰ریال در بازار غیررسمی به فروش ‌رساندند.

همچنین میلگرد ۱۲، ۱۴ و ۱۶آجدا شاخه- آج۳۴۰ الیگودرز با افت قیمت ۱۵۰ریالی در هر کیلو به مبلغ ۷هزار و ۶۵۰ریال در بازار تهران مورد مبادله قرار گرفتند.

این گزارش حاکی است تیرآهن نیز در مدت یادشده با کاهش قیمت روبه‌رو بود، به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۱۶ و ۱۸ با افت ۳۰هزار ریالی به مبلغ یک‌میلیون و ۵۳۰هزار ریال و یک‌میلیون و ۸۵۰هزار ریال در بازار غیررسمی دادوستد شدند.

طی هفته گذشته هر شاخه تیرآهن ۲۰ با کاهش قیمت ۶۰هزار ریالی به نرخ ۲میلیون و ۷۵۰هزار ریال در بازار تهران معامله شد.

در این مدت، سبد تیرآهن درشت نیز شاهد افت قیمت بود، به ‌گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۲۲ از ۳میلیون و ۱۰هزار ریال به مبلغ ۲میلیون و ۸۲۰هزار ریال در پایان هفته گذشته در بازار غیررسمی عرضه شد که افت ۱۹۰هزار ریالی را تجربه کرد. طی مدت یادشده همچنین هر شاخه تیرآهن ۲۴ با کاهش قیمت ۹۰هزار ریالی روبه‌رو و به مبلغ ۳میلیون و ۴۸۰هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.

طی هفته گذشته هر شاخه تیرآهن ۲۷ نیز افت قیمت ۴۰هزار ریالی را در بازار غیررسمی تجربه کرد و به نرخ ۴میلیون و ۹۱۰هزار ریال به فروش رسید.

در مدت مورد بررسی در این میان تنها هر شاخه تیرآهن ۱۴ با افزایش قیمت ۱۰هزار ریالی مواجه شد، به گونه‌ای که از یک‌میلیون و ۲۴۰هزار ریال به مبلغ یک‌میلیون و ۲۵۰هزار ریال در بازار غیررسمی عرضه شد.