گروه بورس کالا- دیروز پس از پایان تعطیلات سه روزه، روند افزایشی قیمت آهن در بازار غیررسمی ادامه داشت.

به گزارش خبرنگار «دنیای‌اقتصاد»، نگرانی ناشی از ادامه رشد قیمت آهن همچنان در میان تولید‌کنندگان و خریداران حاکم است. به گونه‌ای که خریداران برای خرید آهن مورد نیاز خود به ویژه در بازار رسمی احتیاط می‌کنند.
بر اساس این گزارش، به‌رغم تقاضای خوب آهن در بازار غیررسمی اما در روز گذشته میزان تقاضا در بازار رسمی با کاهش مواجه شده بود.
طی روز گذشته، میلگرد عرضه شده از سوی بخش‌خصوصی و دولتی در بازار غیررسمی همچنان با رشد مواجه شد، به گونه‌ای که میلگرد ۸ آجدار کلاف اهواز ۴، میلگرد ۱۰ آجدار شاخه اردبیل ۵/۱ و میلگرد ۱۰ آجدار شاخه البرز ۵/۰ درصد افزایش قیمت داشت. در مدت یاد شده، میلگرد ۱۲ تا ۱۶ آجدار نورد فولاد کرمانشاه، ۱/۲، فولاد آذربایجان ۶/۲، میلگرد ۸ و ۱۰ آجدار کلاف الیگودرز نیز ۲/۵ و ۳/۵ درصد رشد قیمت داشتند. در این مدت، همچنین میلگرد ۱۶ آجدار شاخه- آج ۳۴۰ و ۴۰۰ الیگودرز با ۲/۴ درصد رشد قیمت مواجه شدند.
دیروز تیرآهن نیز رشد قیمت را در بازار غیررسمی تجربه کرد، به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن 14، 16 و 18 با افزایش 30 هزار ریال، 40 هزار ریال و 30 هزار ریال رو‌به‌رو شدند. طی مدت یاد شده در حالی که هر شاخه تیرآهن 20 و 22 بدون تغییر قیمت عرضه شد،اما هر شاخه تیرآهن 24 و 27 با رشد 140 هزار ریال و 50 هزار ریال مواجه بود.