مرکز خدمات فولاد ایران - پس از آنکه دولت پاکستان مجوز واردات فولاد را به سبب رقابتی کردن این صنعت در کشور حذف کرد تا این بازار به ثبات برسد، وزارت اقتصاد اوکراین نیز اعلام کرد: ترکیه قوانین آنتی دامپینگ مربوط به واردات محصولات نیمه ساخته اوکراین را لغو کرد. این قوانین از سال ۱۹۹۵ اجرا می شدند.نماینده این وزارتخانه اعلام کرده است ابتدا عوارض آنتی دامپینگ، ۱۷ دلار در نظر گرفته شده بود.پس از بازنگری این رقم به ۴ دلار هر تن کاهش یافت و از تاریخ ۲۰ مارس سال جاری کلا حذف شد.

بیلت و چدن در شرق آسیا رکورد زدند

قیمت بیلت، رکورد جدیدی در تاریخ شمال چین تانگشان به دست آورد. در همین حال افزایش قیمت چدن هم در‌حال‌حاضر به پایه تاریخی خود در جنوب شرق آسیا نزدیک می‌شود.

قیمت بیلت از۵۰۰۰ یوان - ۷۱۴ دلار - هم گذشت.قیمت های پیشنهادی اصلی کارخانه‌ها بین ۵۰۵۰ تا ۵۱۰۰ یوان - ۷۲۱ تا ۷۲۸ دلار -یا ۴۹۴۰ تا ۵۰۰۰ یوان - ۷۰۶ تا ۷۱۴ دلار- از ابتدای این ماه بوده است.

به نظر می رسد که دست اندرکاران با این قیمت مشکلی ندارند؛ زیرا منتظر تقاضاهای بالای بعدی هستند.

برخی کارخانه‌ها اظهار داشتند که افزایش قیمت بیلت به دلیل افزایش قیمت زغال‌سنگ است.

به گفته یکی از کارخانه‌های تانگشان قیمت زغال سنگ اخیرا ۲۰۰ یوان - ۲۸ دلار - افزایش داشته است که علت آن عرضه محدود بوده است.

چدن به ۶۹۰ دلار رسید

افزایش قیمت چدن به پایه تاریخی خود نزدیک می شود.در حال حاضر قیمت معاملاتی چدن در جنوب شرق آسیا به ۶۸۰ تا ۶۹۰ دلار هر تن رسیده است که به دلیل تقاضای قوی است.یک خریدار تایوانی برای خرید چدن روس، ۷۰۰ دلار هر تن سی اند اف پرداخت کرده است.

قیمت پیشنهادی در ژاپن هم به ۷۱۰ تا ۷۲۰ دلار هر تن سی اند اف رسیده است.نیپون استیل ژاپن از هند و برزیل خرید می کند.

قیمت وارداتی چدن در پایه ۷۱۰ تا ۷۲۰ دلار هر تن سی اند اف در ژاپن در نظر گرفته شده است و این کارخانه مایل نیست بیش از ۷۰۰ دلار هر تن برای خرید خود پرداخت کند.در هفته های بعد معاملات کمتری انجام خواهد شد.

افزایش حمل کشتی آمریکا

انجمن آهن و فولاد آمریکا گزارش داد در فوریه ۲۰۰۸، کارخانه‌های آمریکا ۱۷۴/۹ میلیون تن فولاد تحویل داده اند که این میزان ۹/۹ درصد نسبت به رقم ۳۵۰/۸ میلیون در سال گذشته در زمان مشابه افزایش نشان می دهد.

همچنین این عدد نشان دهنده ۸/۰ درصد افزایش نسبت به ۲۴۶/۹ تن در ژانویه است.