ایران‌سینا - افزایش مداوم قیمت داخلی محصولات تخت هند باعث دخالت دولت شده و منابع آگاه می‌گویند دولت و تولید‌کنندگان هند به توافق رسیده‌اند که صادرات کلاف گرم را کاهش دهند. در نتیجه کارخانجات تنها با قراردادهای از پیش بسته شده کلاف گرم صادر می‌کنند. اما به‌رغم این اقدامات، در اوایل آوریل قیمت کلاف گرم و کلاف سرد کارخانجات ۱۲۵ دلار/تن از قیمت داخلی بیشتر شد.

قیمت کلاف گرم وارداتی (به ویژه از چین) در ماه گذشته ۴۰ دلار/تن افزایش یافت اما هنوز هم ارزان‌تر از قیمت داخلی است (با در نظر گرفتن تعرفه ۵‌درصدی در هند).

میانگین قیمت کلاف گرم کارخانجات ۱۰۰۰- ۷۵ دلار/تن تحویل در کارخانه و قیمت پایه صفحه سنگین ۱۰۲۵-۱۰۱۵ دلار/تن تحویل در کارخانه می‌باشد. کلاف گرم گرید تجاری چین برای خریداران هند به ترتیب ۹۵۰ دلار/تن سی انداف و ۹۷۰-۹۶۰ دلار/تن سی انداف است. قیمت داخلی محصولات گرم ۷/۰ میلیمتری ۱۰۶۵-۱۰۴۰ دلار/تن تحویل در کارخانه است.

قیمت محصولات نورد سرد برای خریداران خارجی با ۳۰-۲۵ دلار افزایش به ۱۱۱۰-۱۱۰۰ دلار/تن فوب رسید اما حجم صادرات هنوز چشمگیر نیست، کلاف سرد هند به اروپا به قیمت ۱۱۵۰ دلار/تن انداف آنتورپ فروخته می‌شود.