گروه بورس کالا - در نخستین روز هفته از معاملات بورس فلزات لندن، به جز آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم که به ترتیب 27 و 15‌دلار کاهش داشتند، قیمت دیگر فلزات رنگین افزایش یافت. بر این اساس، بیشترین رشد قیمت را قلع و مس به ثبت رساندند.

مس و افزایش 226‌دلاری
در معاملات روز بیست و چهارم آگوست در بورس فلزات لندن قیمت مس ۲۲۶‌دلار رشد کرد و هر تن از آن با قیمت ۶‌هزار و ۳۶۱‌دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز در هر تن ۶‌هزار و ۳۶۰‌دلار به ثبت رسید. در روز مورد بررسی در انبارهای بورس فلزات لندن مجموعا ۲۹۲‌هزار و ۷۲۵‌تن در انبارهای موجود بود که از این حجم کالا ۲۸۳‌هزار و ۳۵۰‌تن آن معامله شد.
آلومینیوم 27‌دلار افت کرد
در معاملات نخستین روز از هفته جاری قیمت آلومینیوم ۲۷‌دلار و قیمت آلیاژ آلومینیوم ۱۵‌دلار افت کرد. در نتیجه هر تن آلومینیوم با قیمت یک هزار و ۸۸۱‌دلار و هر تن آلیاژ آلومینیوم با نرخ یک هزار و ۷۰۰‌دلار معامله شد. خرید نقدی هر تن آلومینیوم در این روز یک هزار و ۸۸۰‌دلار و خرید نقدی آلیاژ آلومینیوم در هر تن یک هزار و ۶۹۰‌دلار بود.در روز مورد بررسی در انبارهای بورس فلزات لندن، ۴ میلیون و ۶۲۰‌هزار و ۷۵ تن آلومینیوم موجود بود که ۴ میلیون و ۴۷۳‌هزار و ۴۰۰ تن معامله شد. آلیاژ آلومینیوم نیز در این روز ۸۸‌هزار و ۴۲۰ تن در انبارها موجود بود که ۸۷‌هزار و ۶۸۰ تن از آن معامله شد.
سرب 100‌دلار رشد کرد
در معاملات روز بیست و چهارم آگوست در بورس فلزات لندن قیمت سرب ۱۰۰‌دلار و روی ۳۲‌دلار رشد کرد. در نتیجه هر تن سرب یک هزار و ۹۴۵‌دلار به صورت نقدی فروش رفت. خرید نقدی این کالا در این روز یک هزار و ۹۴۵‌دلار و ۵۰ سنت به ثبت رسید. روی نیز در این روز با قیمت خرید نقدی یک هزار و ۸۳۸‌دلار معامله شد. فروش نقدی این کالا در این روز یک هزار و ۸۴۰‌دلار بود.در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز ۱۱۸‌هزار و ۹۲۵‌تن سرب موجود بود که ۱۱۸‌هزار و ۸۷۵‌تن آن معامله شد.روی نیز در این روز ۴۳۳‌هزار و ۴۲۵ تن موجودی داشت که ۴۲۴‌هزار و ۶۰۰ تن آن به فروش رسید.
قلع بیشترین رشد را ثبت کرد
در معاملات روز بیست و چهارم آگوست در بورس فلزات لندن قیمت قلع ۴۲۵‌دلار و نیکل ۱۷۰‌دلار رشد کرد. در نتیجه هر تن نیکل در این روز با قیمت ۱۹‌هزار و ۶۹۵‌دلار به صورت نقدی فروش رفت. خرید نقدی این کالا در هر تن ۱۹‌هزار و ۶۹۰‌دلار بود. در این روز همچنین قیمت قلع ۱۴‌هزار و ۸۲۵‌دلار فروش رفت و خرید نقدی آن نیز با نرخ ۱۴‌هزار و ۸۰۰ دلار انجام شد.در انبارهای بورس فلزات لندن در روز مورد بررسی ۱۱۹‌هزار و ۲۸ تن نیکل موجود بود که از این حجم کالا ۱۰۸‌هزار و ۲۱۶ تن معامله شد. قلع نیز در انبارها ۱۹‌هزار و ۵۰۰ تن موجود بود که از این حجم کالا ۱۸‌هزار و ۶۵۰ تن معامله شد.