گروه بورس کالا - طی هفته گذشته از ۳۱ مرداد الی ۵ شهریور ماه سال ۱۳۸۸، ۲۰۴‌هزار و ۷۷۰‌تن انواع کالا در سه رینگ محصولات فلزی، پتروشیمی و کشاورزی به همراه ۳ کیلو و ۸۹۳ گرم شمش طلا جمعا به ارزش یک تریلیون و ۳۱۹‌میلیارد و ۱۳میلیون و ۶۴‌هزار ریال داد و ستد شد که نسبت به هفته ماقبل از نظر حجم ۴۴‌درصد و از نظر ارزش ۴۱‌درصد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی بورس کالای‌ایران‌،تالار این بورس در‌این هفته شاهد جمعا ۳۶۷‌هزار و ۶۵۸‌تن عرضه بود که در مقابل آن صف تقاضایی بالغ بر ۶۰۹‌هزار و ۵۲۴‌تن شکل گرفت.

این گزارش حاکی است؛ طی هفته گذشته در رینگ محصولات فلزی، ۵۵‌هزار و ۱۶۸‌تن انواع کالا به ارزش ۵۸۴‌میلیارد و ۴۱۶‌میلیون و ۸۹۱‌هزار ریال داد و ستد شد. همچنین طی هفته گذشته در رینگ داخلی و صادراتی فرآورده‌های نفت و پتروشیمی جمعا ۱۴۷‌هزار و ۹۹۷‌تن انواع کالا به ارزش ۷۲۹‌میلیارد و ۳۴۱‌میلیون و ۳۱۳‌هزار ریال به فروش رفت. براساس‌این گزارش، طی هفته گذشته در رینگ محصولات کشاورزی شرکت بورس کالای‌ایران نیز یک‌هزار و ۶۵۵‌تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۵‌میلیارد و ۳۴۴‌میلیون و ۳۶۰‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

رینگ محصولات فلزی

طی هفته مورد بررسی در رینگ محصولات فلزی در گروه طلا، ۳ کیلو و ۸۹۳ گرم شمش طلا به ارزش یک‌میلیارد و ۱۴۱‌میلیون و ۱۶۵‌هزار ریال به فروش رفت.در گروه فولاد‌، ۵۰‌هزار و ۲۰‌تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۳۲۱‌میلیارد و ۴۳۸‌میلیون و ۳۳۰‌هزار ریال معامله شد. همچنین ۲‌هزار و ۲۹۰‌تن انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۵۲‌میلیارد و ۲۴۷‌میلیون و ۴۴۰‌هزار ریال در‌این رینگ به فروش رفت.درگروه محصولات مسی، نیز ۲‌هزار و ۸۰۰‌تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۸۴‌میلیارد و ۴۷۷ میلیون و ۱۲۰‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.در‌این هفته همچنین‌، ۴۰‌تن سولفور مولیبدن نیز به ارزش ۶میلیارد و ۸۲۴میلیون و ۷۱۰‌هزار ریال در تالارمعاملات به فروش رفت. کنسانتره فلزات گرانبها نیز به میزان ۱۸‌تن و به ارزش ۱۸‌میلیارد و ۲۸۸‌میلیون و ۱۲۶‌هزار ریال توسط مشتریان خریداری شد.

رینگ محصولات پتروشیمی

طی هفته گذشته در رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی در گروه قیر ۱۰۰‌هزار و ۲۳۰‌تن انواع قیر به ارزش ۳۲۲‌میلیارد و ۸۸۹‌میلیون و ۹۰۰‌هزار ریال در رینگ داخلی و صادراتی معامله شد . طی هفته گذشته همچنین ۲۵‌هزار و ۳۵۶‌تن انواع مواد پلیمری به ارزش ۳۱۳‌میلیارد و ۳۲۲‌میلیون و ۶۲۵‌هزار ریال به فروش رفت. در گروه روغن، یک‌هزار و ۹۱۰‌تن انواع پارافین واکس،اسلاگ واکس و روغن پایه به ارزش ۹‌میلیارد و ۵۹۴‌میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال داد‌وستد شد. بر اساس‌این گزارش، در گروه مواد شیمیایی نیز ۱۷‌هزار و ۱۳۰‌تن انواع کالا به ارزش ۷۴‌میلیارد و ۶۹۴‌میلیون و ۸۸۸‌هزار ریال در تالار فروش رفت .شایان ذکر است در گروه گازها و خوراک‌ها‌، ۳۷۰‌تن انواع کالا به ارزش ۲‌میلیارد و ۴۰۵‌میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.گوگرد نیز به میزان یک‌هزار و ۴۰۰‌تن در‌این هفته به ارزش ۴۴۱‌میلیون ریال توسط مشتریان خریداری شد.در‌این هفته همچنین یک‌هزار و ۶۰۰‌تن اکستراکت به ارزش ۵‌میلیارد و ۹۹۳‌میلیون و ۶۰۰‌هزار ریال در تالار داد و ستد شد.

رینگ محصولات کشاورزی

در هفته‌ای که گذشت در رینگ محصولات کشاورزی در گروه ذرت،۸۴۵‌تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۲‌میلیارد و ۱۰۰‌میلیون و ۳۶۰‌هزار ریال معامله شد.

در گروه کنجاله دانه‌های روغنی نیز ۵۸۰‌تن انواع کنجاله به ارزش ۲‌میلیارد و ۶۸۸‌میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال داد و ستد شد.درگروه جو نیز ۳۰‌تن جو دامی، به ارزش ۵۹ میلیون و ۷۰۰‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.همچنین ۲۰۰‌تن گندم دامی و سبوس گندم به ارزش ۴۹۶‌میلیون ریال در رینگ محصولات کشاورزی معامله شد.