عزم فولادسازان برای بالا بردن قیمت‌ها

بورس‌نیوز- در حالی که امیدواری‌های تازه‌ای در زمینه عبور از رکود اقتصادی در یک ماه اخیر و پس از اعلام گزارش‌های مثبت اقتصادی از جانب کشورهای مختلف ایجاد شده و رونق نسبی به بازار کالاهای مختلف باز گشته است، به نظر می‌آید که فولادسازان نیز دست به کار شده‌اند و تصمیم به افزایش تدریجی قیمت محصولات خود گرفته‌اند.

درهفته‌های اخیر خبرهایی مبنی بر بالا بردن قیمت از جانب شرکت‌های کوچک و متوسط فولادسازان در کشورهای مختلف شنیده می‌شد؛ اما هم اکنون دو شرکت بزرگ و بسیار مشهور جهان نیز خبر از تصمیم خود برای افزایش قیمت داده‌اند که همین امر می‌تواند آغاز روندی باشد که طی آن ظرف هفته‌های پیش رو شاهد رشد قیمت محصولات از جانب بسیاری از فولادسازان جهان باشیم.

روز گذشته شرکت فولاد سازی تاتا استیل هند اعلام کرد که تقاضای فولاد از جانب صنایع خودروسازی و زیرساختی در حال رشد است و به تبع این امر احتمال بالا بردن قیمت محصولات فولادی از جانب این شرکت بسیار محتمل است. پیش‌تر تاتا در اوایل آگوست نیز قیمت برخی از محصولات خود را بالا برده بود.

در این میان شرکت کره‌ای پوسکو نیز در گزارشی اعلام کرده که در پی رشد قیمت بسیاری از محصولات خام صنعتی در بازارهای مختلف این شرکت نیز قصد دارد قیمت فولاد ضد زنگ خود را ۱۳درصد افزایش دهد و همچنین نورد گرم و سرد فولادی خود را نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای گران کند.

بدین ترتیب باید منتظر هفته‌های آتی بود تا مشخص شود که آیا سایر فولادسازان نیز قصد بالا بردن قیمت محصولات خود را دارند یا اینکه ترجیح خواهند داد که در شرایط نه چندان باثبات کنونی بازارها، دست به افزایش قیمت نزنند.