گروه بورس کالا - در معاملات روز گذشته در بورس کالا و در رینگ صادراتی قیمت قیر بازهم با رشد مواجه شد.

به گفته فعالان بازار همه ساله در تابستان که حجم خریدهای داخلی و مصرف آن افزایش می‌یابد از حجم قیر صادراتی کاسته شده و در نهایت قیمت‌ها رشد می‌یابد، اما به عقیده همین گروه از تجار امسال این شرایط جدی تر شده و فشار بیشتری بر بازار صادراتی وارد شده است.

یکی از تجار قیر در این خصوص با اشاره به فروش‌های حواله‌ای قیر به دولتی‌ها می‌افزاید: اگرچه عرضه کالا به بازار داخل نیز نوسان زیادی داشته، به طوری‌که در هفته قبل به طور قابل ملاحظه‌ای عرضه‌ها کم شده، اما از آنجا که از اردیبهشت با آغاز طرح نهضت آسفالت خریدها به طور منسجم و متداوم از سوی وزارت راه و شهرداری‌ها آغاز شد، بازار صادراتی با کاهش عرضه بیشتری در مقایسه با سال قبل مواجه شده است‌.

با استناد به شرایطی که همه ساله در بازار اتفاق می‌افتد یکی از صادرکنندگان قیر ابراز امیدواری کرد با اتمام تابستان ودر اوایل مهر ماه بازار قیر به شرایط طبیعی خود بازگردد.

در همین حال مشکل عرضه قیر خریداران داخلی نیز همچنان به قوت خود باقی است و به‌رغم تلاش برخی از آنها و جلسات متعدد در بورس، عرضه منظم و معین این کالا در بورس، هنوز به نتیجه لازم در این خصوص نرسیده‌ است.

دیروز در تالار بورس کالا قیر ۶۰۷۰ نفت جی با قیمت ۳۸۱‌دلار و قیر ۸۵۱۰۰ آن ۳۶۸‌دلارمعامله شد‌. قیر۶۰۷۰ بندرعباس پاسارگاد با قیمت ۳۶۰دلار فروش رفت‌.