مرکز خدمات فولاد ایران - کارخانه‌های فولاد ترکیه بعد از سه هفته غیبت به بازار برگشتند و ۱۰ پارتی قراضه را پیش‌خرید کردند. قیمت این معاملات اخیر حدود ۱۰ دلار کمتر از معاملات گذشته بود.

تجار بین‌المللی قراضه می‌گویند کارخانه‌های فولادی ترک خریدهایی از آمریکا و اروپا به این شرح انجام داده‌اند: قراضه خرد شده در قیمت ۳۱۸ دلار هر تن سی‌‌اف‌آر، قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ (۳۰-۷۰) در قیمت ۳۰۸ دلار در تن سی‌‌اف‌آر، قراضه ممتاز در قیمت ۳۱۸ دلار در تن سی‌‌اف‌آر و مقدار کمی‌ قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲(۲۰ - ۸۰) در قیمت ۳۱۱ دلار در تن سی‌‌اف‌آر.

علاوه بر این یک محموله قراضه مخلوط A۳ و خرد شده نیز در قیمت ۳۱۵ دلار در تن سی‌‌اف‌آر از منطقه بالتیک فروخته شده است.

منابع بازار می‌گویند، تنها ۴ یا ۵ محموله دیگر تا قبل از عید رمضان پیش خرید خواهد شد و کارخانه‌های ترکیه از حالا تکمیل موجودی خود را شروع خواهند کرد، ولی با توجه به تقاضای پایین میلگرد انتظار خرید چندانی وجود ندارد.

از زمان غیبت کارخانجات فولاد ترک در بازار، قیمت قراضه پایین آمد. قیمت فعلی قراضه سنگین کلاس ۱ و۲ (۳۰ - ۷۰) ۳۰۸ دلار در تن سی‌‌اف‌آر است، ولی احتمالا قیمت قراردادی آن به زیر ۳۰۵ دلار برسد. قیمت این محصول در چند ماه اخیر ۳۱۵ تا ۳۲۰ دلار در تن بود.

قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ (۲۰ - ۸۰) در قیمت ۳۱۴ تا ۳۱۵ دلار در تن و قراضه خرد شده در قیمت ۳۰۵ تا ۳۱۰دلار در تن عرضه می‌شود.قراضه سی‌آی‌اس نیز در راستای قیمت‌های جهانی تا ۱۰ دلار پایین آمد و به ۳۰۵ تا ۳۱۰ دلار در تن سی‌‌اف‌آر ترکیه برای قراضه A۳ رسید.