ایران سینا - بر اساس گزارش انجمن صادر‌کنندگان آهن و فولاد استامبول، میزان صادرات محصولات فولادی ترکیه با ۸/۳۶‌درصد کاهش به ۲۷/۱‌میلیون تن رسید. بر اساس همین گزارش کل ارزش صادرات محصولات فولادی در ماه آگوست ۸۰۶‌میلیون دلار بوده است که نسبت به آگوست سال ۲۰۰۸، ۲/۶۸‌درصد کاهش یافته است.

از ژانویه سال ۲۰۰۹ تا پایان ماه آگوست، کل صادرات محصولات فولادی کارخانجات ترکیه ۴۷/۱۲‌میلیون تن بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۸/۱۲‌درصد کاهش و کل ارزش صادرات آن در این مدت ۲۵/۷‌میلیارددلار بوده است که نسبت به مدت مشابه ۲/۴۹‌درصد کاهش یافته است.

بیشترین صادرات محصولات فولادی ترکیه در این هشت‌ماهه اخیر به خاورمیانه به میزان ۶۲/۴‌میلیون تن و به ارزش ۳۸/۲‌میلیارد دلار بوده است که به ترتیب ۲/۴۱‌درصد و ۲/۶۸‌درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. دومین بازار اصلی فروش محصولات ترکیه شمال آفریقا می‌باشد. میزان صادرات محصولات فولادی ترکیه در این مدت به شمال آفریقا با افزایشی ۲۷۴‌درصدی به ۹/۳‌میلیون تن و به ارزش ۷/۲‌میلیارد دلار بوده است. رتبه بعدی مربوط به اروپا با ۷۸/۱‌میلیون تن واردات از ترکیه است که این میزان نسبت به سال قبل ۲/۴۳‌درصد کاهش یافته است.