گروه بورس کالا - طی مبادلات بورس فلزات لندن در نخستین روز از هفته جاری میلادی نرخ فلزات پایه کاهش یافت که این افت قیمت 50 تا 600‌دلار بود. براساس این گزارش در این روز بیشترین افت قیمت را نیکل وکمترین کاهش نرخ را روی ثبت کرد.

افت 3 رقمی نرخ مس
در معاملات روز بیست و یکم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت مس ۱۴۲‌دلار افت کرد؛ در نتیجه هر تن از این فلز با نرخ ۶‌هزارو ۸۹‌دلار به صورت نقدی فروش رفت‌. خرید نقدی این فلز ۶‌هزارو ۸۸۸‌دلار بود‌.در این روز پایین ترین نرخ مس ۵‌هزار و ۹۷۰‌دلار بود که در معاملات خرید ۲۷ماهه به ثبت رسید.در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز ۳۳۱‌هزارو ۸۲۵‌تن مس موجود بود که ۳۲۶‌هزارو ۴۲۵‌تن معامله شد‌.
آلومینیوم و افت 86‌دلاری
در معاملات روز مورد نظر قیمت آلومینیوم ۸۶‌دلار و هر تن آلیاژآلومینیوم ۶۰‌دلار افت کرد‌. بر این اساس هر تن آلومینیوم با نرخ یک‌هزارو ۸۳۶‌دلار به صورت نقدی فروش رفت‌. خرید نقدی این فلز در هر تن با رقم یک‌هزارو ۸۳۵‌دلار ثبت شد‌. آلیاژآلومینیوم نیز با ۶۰‌دلار افت نرخ یک‌هزارو ۶۸۰‌دلار نقدی فروش رفت‌. خرید نقدی این فلز در هر تن یک‌هزارو ۶۷۰‌دلار بود.
در این روز در انبارهای بورس فلزات لندن 4‌میلیون و 612‌هزارو 325‌ تن آلومینیوم موجود بود که 4‌میلیون و 502‌هزار تن از آن فروش رفت. در روز مورد بررسی همچنین آلیاژآلومینیوم 87‌ هزار و 160 تن موجود بود که 85‌ هزارو 180 تن از آن فروش رفت‌.
کاهش قیمت سرب و روی
در معاملات روز بیست و یکم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت سرب 36‌دلار و نرخ روی 50‌دلار کاهش یافت‌؛ در نتیجه هر تن سرب با قیمت 2‌هزارو 135‌دلار و هر تن روی با نرخ یک‌هزارو 856‌دلار نقدی فروش رفت‌. خرید نقدی این دو فلز به ترتیب 2‌هزارو 135‌دلار و یک‌هزارو 855‌دلار و 50‌سنت بود‌.
در انبارهای بورس فلزات لندن در روز مورد بررسی ۱۲۴‌هزارو ۷۵۰‌تن سرب موجود بود که از این حجم کالا ۱۲۳‌هزارو ۷۷۵‌تن معامله شد‌. در این روز همچنین روی ۴۳۶‌هزارو ۳۰۰‌تن در انبارها موجودی داشت که ۴۲۵‌هزارو ۵۷۵‌تن از آن فروش رفت.
نیکل و قلع بیشترین افت را ثبت کردند
در معاملات روز بیست و یکم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت نیکل ۶۰۰‌دلار و نرخ قلع ۳۰۰‌دلار افت کرد‌. بر این اساس هر تن نیکل ۱۶‌هزار و ۷۰۵‌دلار و هر تن قلع ۱۴‌هزار و ۸۰۰‌دلار نقدی فروخته شد‌. خرید نقدی این دو فلز به ترتیب ۱۶‌هزار و ۷۰۰‌دلار و ۱۴‌هزار و ۷۷۵۰‌دلار و ۵۰سنت بود‌.
در روز مورد بررسی در بورس لندن نیکل 118هزار تن موجودی داشت که 116‌هزارو 322 تن از آن فروش رفت‌. قلع نیز در این روز 23‌هزارو 335‌تن موجودی در انبارها داشت که 23‌هزارو 5‌دلار فروش رفت‌.