مرکز خدمات فولاد ایران - شرکت آهن و فولاد آنشان در شمال چین قیمت‌های تحویلی کارخانه خود برای ماه دسامبر را اعلام کرد. این شرکت قیمت ورق گرم خود را ۴۴‌دلار هر تن، ورق سرد را ۵۸‌دلار و ورق برش را ۲۹‌دلار هر تن افزایش داده است.

قیمت فعلی ورق گرم کیفیت Q۲۳۵ ضخامت ۵/۵‌میلیمتر کارخانه آنگانگ ۴۴۴‌دلار در تن تحویل در کارخانه با مالیات ارزش افزوده است و قیمت ورق سرد کیفیت SPCCضخامت ۱‌میلیمتر ۶۳۵ و کیفیت Q۲۳۵ ضخامت ۲۰‌میلیمتر ۴۴۹‌دلار در تن. قیمت ورق گرم کیفیت Q۲۳۵ این کارخانه با ۱۷‌درصد ارزش افزوده ۵۱۹‌دلار در تن و ورق سرد SPCC ضخامت ۱‌میلیمتر آن ۷۴۳‌دلار در تن و ورق برش Q۲۳۵ ضخامت ۲۰‌میلیمتر ۵۲۵‌دلار در تن است.

افزایش قیمت‌های اخیر کارخانه‌ها در راستای انتظار خریداران انجام گرفته. اکثر آنها در پی افزایش قیمت آنگانگ قیمت پیشنهادی خود را بالا برده‌اند.

اخیرا قیمت ورق گرم Q۲۳۵ ضخامت ۵/۵‌میلیمتر با ۷‌دلار افزایش از هفته گذشته به ۵۳۴ تا ۵۳۸‌دلار در تن با مالیات ارزش افزوده رسیده است. قیمت ورق سرد ضخامت ۱‌میلیمتر شانگهای با ۱۱‌دلار افزایش نسبت به هفته پیش به ۶۹۵ تا ۷۱۰‌دلار در تن رسیده است.

افزایش قیمت کارخانه‌ها باعث ثبات بازار شده است. روند معاملات با افزایش قیمت‌ها کمی‌ کند شده و تجار عجله‌ای برای فروش ندارند و ممکن است در صورت پایین آمدن قیمت‌ها فروش خود را متوقف کنند. آنها معتقدند در صورت حفظ سطح قیمت‌ها در روند فعلی، قیمت‌ها در بازار نقدی نیز بالا خواهد رفت.