شاخص شش صنعت مهم که روی هم ۷/۲۶ درصد شاخص تولید صنعتی را به خود اختصاص می‌دهند (سال پایه ۹۴-۱۹۹۳) در ماه اکتبر ۲۰۰۹ بر روی ۸/۲۵۴ واحد ثابت شد و رشد ۵/۳ درصدی را در مقایسه با رشد ۲ درصدی اکتبر ۲۰۰۸ ثبت کرد. از ماه آوریل تا اکتبر ۱۰-۲۰۰۹، شش صنعت مهم رشدی نزدیک به ۷/۴ درصد در مقایسه با رشد ۳/۳ درصدی سال قبل داشتند.

نفت خام نرخ رشد تولید نفت خام که ۱۷/۴ درصد از شاخص تولید صنعتی را به خود اختصاص می‌دهد در ماه اکتبر ۲۰۰۹ برابر ۲/۲- درصد شد، در حالی که این رقم در اکتبر ۲۰۰۸ برابر ۲/۰- درصد بود. از ماه آوریل تا اکتبر ۱۰-۲۰۰۹ رشد تولید نفت خام ۴/۱-درصد ثبت شد که در مقایسه این رقم در دوره مشابه ۰۹-۲۰۰۸ برابر ۷/۰- درصد بود.

فرآورده‌های نفتی

رشد تولید فرآورده‌های نفتی که ۲درصد از شاخص تولید صنعتی را به خود اختصاص می‌دهد در ماه اکتبر ۲۰۰۹ برابر ۲/۷ درصد شد، در حالی که این رقم در اکتبر ۲۰۰۸ برابر ۵ درصد بود. از ماه آوریل تا اکتبر ۱۰-۲۰۰۹ رشد تولید فرآورده‌های نفتی ۲- درصد ثبت شد که در مقایسه این رقم در دوره مشابه ۰۹-۲۰۰۸ برابر ۵/۴ بود.

زغال‌سنگ

رشد تولید زغال‌سنگ که ۲/۳درصد از شاخص تولید صنعتی را به خود اختصاص می‌دهد در ماه اکتبر ۲۰۰۹ برابر ۵ درصد شد، در حالی که این رقم در اکتبر ۲۰۰۸ برابر ۶/۱۰ درصد بود. از ماه آوریل تا اکتبر ۱۰-۲۰۰۹ رشد زغال‌سنگ ۲/۱۰ درصد ثبت شد که در مقایسه این رقم در دوره مشابه ۰۹-۲۰۰۸ برابر ۴/۹ درصد بود.

الکتریسیته

رشد تولید برق که ۱۷/۱۰ درصد از شاخص تولید صنعتی را به خود اختصاص می‌دهد در ماه اکتبر ۲۰۰۹ برابر ۷/۴ درصد شد، در حالی که این رقم در اکتبر ۲۰۰۸ برابر ۴/۴ درصد بود، از ماه آوریل تا اکتبر ۱۰-۲۰۰۹ رشد تولید برق ۵/۶ درصد ثبت شد که در مقایسه این رقم در دوره مشابه ۰۹-۲۰۰۸ برابر ۸/۲ درصد بود.

سیمان

رشد تولید سیمان که ۹۹/۱ درصد از شاخص تولید صنعتی را به خود اختصاص می‌دهد در ماه اکتبر ۲۰۰۹ برابر ۳/۵ درصد شد، در حالی که این رقم در اکتبر ۲۰۰۸ برابر ۲/۶ درصد بود. از ماه آوریل تا اکتبر ۱۰-۲۰۰۹ رشد تولید سیمان ۳/۱۱ درصد ثبت شد که در مقایسه این رقم در دوره مشابه ۰۹-۲۰۰۸ برابر ۶/۵ درصد بود.

فولاد

رشد تولید فولاد نهایی شده که ۱۳/۵ درصد از شاخص تولید صنعتی را به خود اختصاص می‌دهد، در ماه اکتبر ۲۰۰۹ برابر ۱/۱ درصد شد، در حالی که این رقم در اکتبر ۲۰۰۸ برابر ۹/۴- درصد بود.

از ماه آوریل تا اکتبر ۱۰-۲۰۰۹ رشد تولید فولاد نهایی شده ۷/۲ درصد ثبت شد که در مقایسه این رقم در دوره مشابه ۰۹-۲۰۰۸ برابر دو درصدبود.

منبع: شرکت کارگزاری

بانک ملی ایران