مرکز خدمات فولاد ایران- تقاضای میلگرد در امارات متحده عربی پایین است، اما تجار پیش‌بینی می‌کنند روند بازار در آینده نزدیک افزایشی باشد. پس از اعلام دبی ورد مبنی بر تاخیر در پرداخت وام‌هایش سطح تقاضا در امارات پایین آمد. قیمت میلگرد دو هفته پیش ۵۱۷ دلار هر تن بود که پس از آن کاهش یافت و به ۴۹۰ تا ۵۰۳ دلار هر تن رسید، ‌اما هم‌اکنون قیمت میلگرد در ایالات متحده عربی افزایش یافته و ۵۱۷ دلار هر تن است و احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها در ماه ژانویه نیز وجود دارد.

مدتی بود که سطح تقاضا کم شده بود، اما اگر سطح تقاضا در ماه ژانویه بالا برود احتمال افزایش قیمت‌ها و رسیدن آن به ۵۴۴ دلار هر تن وجود دارد، اما پیش‌بینی میزان تقاضا در سال آینده مشکل است.پیش‌بینی می‌شود که با افزایش تولید در امارات، این کشور دیگر نیازی به واردات نداشته باشد که این مساله روند بازار را در امارات تغییر خواهد داد.

هم‌اکنون قطر استیل یکی از بزرگترین تولید‌کننده‌های میلگرد در امارات است که با شروع به کار همریا استیل از فصل اول سال آینده این کشور دیگر نیازی به واردات نخواهد داشت. با ورود کالاهای با کیفیت قطر استیل و تولید‌کننده‌های دیگر به بازار امارات، واردات این کشور از ترکیه کم شده است.