خبرگزاری موج - محصولات مجتمع آلومینیوم هرمزال در هفته جاری وارد بورس می‌شود. علی‌‌اکبر گلکار، مدیرعامل مجتمع آلومینیوم هرمزال، با اعلام این خبر گفت: از مهر ماه سال گذشته با فعالیت ۲۰ دیگ تاکنون حدود پنج هزار و ۳۰۰ تن آلومینیوم در این مجتمع تولید شده که ۹۴ درصد کل محصول تولید شده با خلوص بالا بوده است و در فروردین‌ماه نیز این شرکت به تولید آلومینیوم با خلوص ۹۱/۹۹ درصد دست یافت.

وی افزود: با راه‌اندازی دیگ‌های جدید از خرداد ماه میزان تولید آلومینیوم این مجتمع طی سال‌جاری به ۶۰ هزار تن خواهد رسید. به گزارش ایمیدرو، احمدعلی هراتی‌نیک نیز در جریان بازدید از طرح فولاد هرمزگان گفت: پیمانکاران داخلی باید در حین اجرای طرح‌ها با ایجاد ارتباط بیشتر با شرکت‌های خارجی دانش فنی لازم را کسب کرده تا برای پروژه‌های فعلی و آینده مورد استفاده قرار‌گیرد.

وی همچنین خواستار ایجاد کمیته راه‌اندازی متشکل از نیروهای بهره‌بردار و پیمانکار شد و گفت: این دو گروه باید از زمان نصب حضور داشته باشند تا در دوران بهره‌برداری طرح فولاد هرمزگان مشکلی پیش نیاید. رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین در جریان بازدید از طرح‌های آلومینیوم هرمزال و المهدی با تاکید به استقلال اقتصادی شرکت‌ها بیان داشت: مدیران باید با همت مضاعف و کار مضاعف و بهره‌گیری از تمام امکانات موجود شرکت‌ها را «اقتصادی‌تر» کرده و طرح‌های توسعه‌ای خود را به سرانجام برسانند. وی خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران مجتمع المهدی با توجه به تجربه چندساله خود باید دانش فنی مهندسی موجود را به مجتمع هرمزال انتقال دهند.

همچنین مهدی ثقفی، مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه‌ جاری ۱۳‌هزار و ۴۸۹ تن آلومینیوم در این شرکت تولید شد.